.

מחקר חדש גילה שכלבים מייצרים כמות גדולה יותר של הורמון האהבה מאשר…ובכן, כולם

למדע יש דרך לגרום לנו לחשוב על הכלבים שלנו בדרכים שלא היינו חושבים עליהן אחרת. אבל מי חשב שאחד הדברים המגניבים שאנחנו יכולים ללמוד על הכלב שלנו מגיע ממשהו שמדענים למדו לאחרונה על חתולים?

ct1

לאחרונה למדנו שהגוף של כלבים מפיק אוקסיטוצין כשהוא נמצא בקרבת הבעלים שלו. אוקסיטוצין הוא ההורמון האחראי להרגשת אהבה אצל בני אדם. רמות האוקסיטוצין אצל בני אדם נמדדו כדי להראות שאנחנו מפיקים יותר ממנו בזמנים מסוימים, כמו למשל כשאנחנו נמצאים עם בן/בת זוג או עם הילדים, או כשאנחנו מסתכלים על תמונות כאלה:



ct2

בדיקת רמות האוקסיטוצין אצל כלבים חשפו שהם מקבלים פרץ אדיר של ההורמון בכל פעם שהם יוצרים קשר עין עם הבעלים שלהם. אז המדע למעשה אומר לנו, "היי, הכלב שלך באמת אוהב אותך. בדקנו, והבדיקה חזרה חיובית".

ct3

גם חתולים מייצרים אוקסיטוצין כשהם נמצאים עם הבעלים שלהם, אבל בכמויות נמוכות באופן משמעותי מכלבים. למעשה, רמת האוקסיטוצין אצל כלבים הייתה גבוהה פי חמש מאשר חתולים.



ct4

ד"ר פול זאק, מומחה למדעי המוח, שהעריך את התוצאות של הבדיקה, אמר זאת בצורה מדויקת: "זו הייתה הפתעה נעימה לגלות שחתולים בכלל מייצרים אוקסיטוצין. לפחות בחלק מהזמן, נראה שחתולים מתחברים לבעלים שלהם".

אבל להגנתם של החתולים, רמות האוקסיטוצין אצל כלבים היו גבוהות בצורה מגוחכת. כל כך גבוהות שהתוצאות למעשה מצביעות על כך שכלבים אוהבים אותנו יותר מאשר אנחנו אוהבים בני אדם אחרים.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן