.

במאה ה 19, הורים השתמשו בכלבי פיטבול שיעשו את זה בשביל תינוקות…לא היה לי מושג

כאילו שכלבים לא עושים מספיק מעצם זה שהם קיימים…החברים הנאמנים שלנו תמיד קיבלו כבוד עצום בחלק מהעבודות הכי קשות בעולם. אם זה במסעות במדינות קרח קפואות, או שמירה על החוק, גזעים רבים של כלבי עבודה משחקים תפקיד חשוב כבר מאות אם לא אלפי שנים.

חלק מההצלחה הזאת בעולם העבודה הוא כתוצאה מהרבעה סלקטיבית, כשבני אדם זיהו צרכים ומילאו אותם בעזרת כלבים שונים – עם פרווה עבה, כלבים מהירים, לסתות חזקות, וכו'.

וכפי שתראו למטה, כלבים עבדו בכל עבודה אפשרית. האם שקלתם פעם לשכור את שירותיו של כלב שיהיה הבייביסיטר שלכם? זה אולי נשמע מטורף, אבל תקראו את הרשימה למטה ותופתעו לגלות איזה תפקידים כלבים מילאו במהלך השנים. חלק מהעבודות אנחנו כבר לא נותנים לכלבים, ובחלק אחר הם רק נהיו טובים יותר.

משיכת מזחלות

jk1

האסקי סיבירי, אלסקן מלמוט, ועוד קיבלו את המשימה בשלב כזה או אחר למשוך מזחלות דרך הקרח והשלג. אם זה באלסקה, רוסיה או כל מקום באמצע, כלבי מזחלות סיפקו תחבורה חיונית עבור בני אדם וציוד במקומות הכי נידחים של העולם.



שומרי המקדשים

jk2

אנחנו חושבים לעתים על כלבי להאסה אפסו בתור 'כלבי ברכיים', אך האם הייתם מאמינים שהכלבים המדהימים הללו אומנו כדי לשמש כמערכות אזעקה של המקדשים הבודהיסטים הטיבטים? זה נכון! זאת הסיבה שהגזע הזה נאמן ביותר למשפחה שלו וחשדן כלפי זרים, כפי שכל אחד שביקר אצל בעלים של כלב להאסה אפסו יוכל להגיד לכם.

בייביסיטר

jk3

כלבי פיטבול הושארו לעתים בתור אחראים על תינוקות באנגליה הויקטוריאנית. הגזע נחשב אז (וגם היום) לנאמן מאוד, מגונן, מסוגל להיות אוהב ומלא חיבה, אבל לא כזה שתרצו להתעסק איתו.

אגדה מיתולוגית אמיתית!

jk4

ובכן, זאת לא ממש הייתה קריירה, אבל רבים חשבו שכן בזכות צייר בן 17. אדווין לנדסיר צייר שני כלבי חילוץ 'מחיים' מטייל בעזרת חבית ברנדי שהייתה קשורה להם לקולר. כלבי סן ברנרד אכן השתתפו בחילוצים בהרים, אך הוספיס סן ברנרד, שזה מקורו של הגזע השתמש בהם כמו כל כלב אחר, על מנת שיריחו מטיילים אבודים בשלג, כדי שבני אדם יוכלו לחלץ אותם. מסתבר שהסרטים המצוירים שיקרו לנו.

שומרים על העדר

jk5

כלבי רועים כמו גזעי הקולי הם לא רק כלבים אינטיליגנטיים ביותר, הם גם אתלטים מאוד, כשאימנו אותם להוביל כבשים ובעלי חיים אחרים מתוך ואל מחוץ לדיר. אך הכלבים החכמים הללו עושים יותר מזה, הם גם שומרים ומגנים בחירוף נפש על העדר מפני טורפים.

השוטר

jk6

כלבי רועה גרמני ורועה בלגי (מלינואה) הם כלבי משטרה נפלאים בזכות היכולת האדירה שלהם לגלות פצצות וסמים. הם גם הראשונים להיכנס לחדר אם עלולה להיות סכנה. הם עובדים גם בצבא, וזה לא מפתיע שכלבים הם החברים הלא אנושיים המעוטרים ביותר במהלך ההיסטוריה. בעל החיים הנוסף שמתקרב לכלבים הוא הסוס, שכבר לא ממש שימושי עבור הצבא בתקופה המודרנית, אך עדיין מוצא תעסוקה רבה במחלקות המשטרה.



דיג!

jk7

כלבי ניופאונדלנד אולפו להיות בני לוויה של דייגים ב – איפה אתם חושבים? ניופאונדלנד כמובן, מושכים רשתות, עוזרים בהעלאת ציוד, וכו'. מאז משתמשים בהם בתור כלבי חילוץ במים, בזכות הפרווה העבה וחסינת המים שלהם, כשגופם החסון והרגליים דמויות רשת (דומה לרגליים של ברווז) הופכות אותם לשחיינים מעולים.

זללנים

jk8

ברחבי אירופה גזעים מסוימים של כלבים מקבלים שבחים רבים בזכות היכולת הנפלאה שלהם לגלות 'פטריות זהב' או בשמם המוכר יותר – פטריות כמהין. משתמשים גם בחזירים למשימה הזאת, אך הרבה יותר קל ושימושי להשתמש בכלבי כמהין, שמאומנים למצוא את המעדן מתחת לאדמה – והנה החלק החשוב – לא לאכול אותם. חזירים מוצאים אותם בקלות בלי אימון, אך הם עושים זאת מכיוון שהם מחפשים ארוחה.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן