.

הוטרינרית הזו עשתה לעצמה 'המתת חסד' כדי להוכיח נקודה לגבי כלבים בכלביות

מה 4 לפברואר, 2017, המתות חסד של בעלי חיים בטייוואן יצאו מהחוק. אלו חדשות נפלאות עבור בעלי החיים במדינה, אבל הדרך לחקיקת החוק החשוב הזה הייתה שוברת לב במיוחד.

לפני כשנה, אישה צעירה התאבדה באופן טרגי, או עשתה לעצמה 'המתת חסד' כפי שהיא מגדירה זאת, כדי להוכיח נקודה על החיים שבעלי חיים צריכים להתמודד איתם.

צ'יאן צ'י-צ'נג הייתה בוגרת האוניברסיטה המובילה בטייוואן, ויכלה לבחור לעצמה איזו קריירה שרצתה, אבל במקום, היא הקדישה את חייה לעבודה עם בעלי חיים נטושים בכלביות ובתי מחסה.

cj1

בטייוואן ישנה בעיה חמורה מאוד של כלבים משוטטים מכיוון שכלבים רבים שננטשים אינם מסורסים ומעוקרים והם מתרבים ברחובות. המשמעות היא שלפני שהחוק עבר, ההסגרים והכלביות במדינה המיתו כלבים רבים.

hh1

צ'יאן הייתה מודאגת מאוד לרווחת הכלבים, כשהיא מקשטת את קירות הכלבייה בציורים של כלבים כדי לעודד אימוצים, אבל היא בסופו של דבר בחרה במעשה קיצוני ביותר.

לפני מותה, היא רואיינה על ידי תחנת חדשות מקומית, היא תיארה את הפעם הראשונה שהיא ראתה שממיתים כלב: "הלכתי הביתה ובכיתי כל הלילה", היא אמרה.

hh2

אך לפי ה BBC, צ'יאן והעמיתים שלה חשבו שלפעמים יהיה זה לטובה להמית את הכלבים הזקנים והחולים שאף אחד לא רוצה לאמץ מאשר לתת להם לגסוס בכלביות הצפופות.



קאו יו-ז'י, עמיתה של צ'יאן, הסבירה ל BBC עם מה העובדים היו צריכים להתמודד כאשר המידע הגיע לציבור:

"הם קראו לה שוחטת…ופעמים רבות נוזפים בנו. יש אנשים שאומרים שאנחנו נגיע לגיהנום. הם אומרים שאנחנו אוהבים להרוג ושאנחנו אכזריים, אבל אנשים עדיין נוטשים את הכלבים שלהם. אנחנו שומעים כל מיני סיבות ותירוצים: הכלב רע מדי, או שהוא לא רע מספיק, נובח יותר מדי, או לא נובח מספיק…".

 כשהאישה הצעירה התבאדה ב 4 למאי, 2016, היא השתמשה באותו החומר בו משתמשים כדי להמית כלבים בכלביות.

hh3

המכתב ההתאבדות היא כתבה:

"אני מקווה שהעזיבה שלי תיידע את כולכם שגם לכלבים משוטטים יש חיים. אני מקווה שהממשלה תדע את החשיבות של שליטה במקור [של הבעיה]…בבקשה תעריכו חיים".

מותה בטרם עת זעזע את כל המדינה. בטייוואן יש 140 כלביות בלבד, ורק כ 30% מאוכלוסיית הכלבים במדינה עברה עיקור או סירוס. זה יוצר עול כבד מאוד על המשאבים המועטים שיש לכלביות הללו.

hh4

לפחות עכשיו, בנוסף לחוק שמונע המתת כלבים בריאים, הכלביות יקבלו מימון ועובדים נוספים על מנת לטפל בצורה טובה ביותר בבעיה, כמו גם ייעוץ פסיכולוגי.

פעילים למען בעלי חיים רואים זאת כפתרון זמני ומקווים שהרשויות יטפלו במרביעים לא חוקיים ויעניקו יותר עזרה לכלביות אשר לא מקבלות מימון מהמדינה.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן