.

המחלה הזו משפיעה על 85% מהכלבים, וקל מאוד לזהות אותה

אחת הבעיות הרפואיות שבני אדם וגם כלבים סובלים ממנה בחודשי החורף היא דלקת מפרקים ניוונית. אנחנו יכולים לדבר עם הרופאים שלנו על הכאב והסימפטומים, אבל הכלבים שלנו לא.

למעשה, רוב הכלבים לא מראים לנו כשהם סובלים – הם שומרים על זה בסוד ומראים לנו שהם אמיצים כדי שיוכלו להמשיך לשחק.

ד"ר אליסון סטרייט כתבה באתר The Dogington Post ש 85% מבעלי החיים המבוגרים שמגיעים אליה מפתחים סוג כזה או אחר של דלקת מפרקים. היא מגדירה דלקת מפרקים ניוונית בתור:

"הידרדרות הסחוס המקיף את המפרקים באופן הדרגתי וקבוע לטווח הארוך. דלקת מפרקים היא מונח רפואי לדלקת של המפרקים, כאשר דלקת מפרקים ניוונית מתייחסת לדלקתיות כרונית הנגרמת כתוצאה מהידרדרות של הסחוס המשותף".

dt1

הנה כמה מהסימנים הבולטים שעליכם לחפש כדי לגלות אם הכלב המזדקן שלכם סובל מדלקת מפרקים ניוונית, אם הוא כמובן מסרב להראות זאת בעצמו.

1. חסר אנרגיה

יתכן והכלב שלכם כבר לא ירצה ללכת לטיולים, או שהוא יעצור באמצע הטיול ולא ירצה ללכת עוד. הוא לא יקפוץ עליכם כשאתם חוזרים הביתה, ותהיה לו נטייה לשכב הרבה יותר זמן מבדרך כלל.

dt2

2. עלייה במשקל

השמנת יתר היא סימן לא ישיר לדלקת מפרקים שהיא תוצאה של חוסר התעלמות ותזוזה.

3. צליעה

זה בדרך כלל קורה אחרי שהם קמים משכיבה, והם יצלעו מספר שניות בלבד, אז אם אתם רואים את הכלב שלכם קם, הסתכלו עליו ותראו אם הוא צולע.

4. הימנעות מעליה על רהיטים ו/או מדרגות

בגלל הכאב, הכלב שלכם ימנע מלעשות פעולות קשות, כמו טיפוס או קפיצה. שימו לב לשינויים בהתנהגות שלו, במיוחד אם הוא היה כלב אנרגטי בימיו הצעירים.

dt3

למרבה הצער, רוב הכלבים יושפעו מהמחלה הזו בשלב כזה או אחר של חייהם, אז אם עוד לא הבחנתם בתסמינים, אז חשוב לתפוס אותם בשלב מוקדם. לגזעים גדולים יש נטייה גדולה יותר לסבול מהבעיה, אז הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי למנוע או לעכב אותה.

1. שמירה על משקל בריא

מניעת השמנת יתר יכולה לעזור מאוד במניעת דלקת מפרקים ניוונית, מכיוון שהמשקל העודף מפעיל לחץ גדול יותר על המפרקים והסחוס של הכלב. הימנעו מלתת לכלב יותר מדי חטיפים או בשר עשיר בשומן. שמרו על הגזרה שלו!



2. התעמלות קבועה

תלוי בגזע של הכלב שלכם, הוא יצטרך כמות מסוימת של התעמלות. תעשו מחקר קטן לפני שאתם לוקחים את הכלב לטיול ארוך או קצר מדי.

dt4

3. עיסויים

 עיסויים יכולים לעזור במניעה ובהקלה של כאב אם הכלב שלכם כבר סובל מדלקת מפרקים ניוונית. עיסוי יכול גם לשחרר מתח ולהוסיף גמישות. למדו כאן איך לעשות עיסויים שונים שיעזרו לכלב שלכם.

4. תוספים טבעיים

ד"ר סטרייט ממליצה על גלוקוזמין כתוסף טבעי שאפשר לתת לכלבים כבר כשהם בני כמה חודשים בלבד. החומר מגיע בצורה של חטיפים, גומי לעיסה, זריקות וספריי. גם כורכום הוכח כעוזר עבור יכולת המפרקים.

dt5

וטרינרים רבים ממליצים על תוספים טבעיים למפרקים שכדאי לתת בגיל צעיר לכלבי לברדור, גולדן רטריבר, תחש, ניופאונדלנד, רועה גרמני, רוטרוויילר, מסטיף, ודני ענק.

שימו לב להתנהגות של הכלב שלכם. והתייעצו עם הוטרינר שלכם לגבי מידע נוסף וטיפול שאפשר לתת לכלב הסובל מדלקת מפרקים ניוונית.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן