.

הנה מה ש 100 שנים של הרבעת כלבים לצורך 'שיפור הגזע' באמת עשו לחברים הנאמנים שלנו

זאת כתבה ממש מעניינת שהתפרסמה ב Science and Dogs, והיא צריכה לקבל יותר חשיפה. קודם כל, אין שום דבר לא בסדר בכך שיש לאנשים כלבים גזעיים, בגלל שכל כלב צריך הבית חם ואוהב, אבל אסור להרביע כלב עם פגמים מכוונים.

הכלבים בצד שמאל הם מספר שיצא לאור ב 1915, Breeds of All Nations על ידי וו.אי. מייסון. הדוגמאות מצד ימין הן דוגמאות מודרניות ממספר מקורות. על מנת לעשות השוואה כנה, התמונות שנבחרות מציגות את הכלבים התנוחה דומה.

בול טרייר

dg1

זה מדהים שפעם הבול טרייר היה כלב 'חתיך' ואתלטי. איפשהו במסע שלו לגולגולת שעברה מוטציה ובטן עבה הבול טרייר אסף תחלואים שונים כמו שיניים נוספות ורדיפה רדיפה כפייתית אחרי הזנב.

באסט האונד

dg2

הבאסט האונד נהיה נמוך יותר, מבנה הרגליים הקדמיות שלו השתנה, יש לו עור עודף, בעיות בחוליות, עיניים נפולות, פרצוף שמוט ואוזניים גדולות מאוד.

בוקסר

dg3

פרצוף קצר יותר הוא מתכון לבעיות רבות. לא רק שלבוקסר המודרני יש פרצוף קצר, חרטום האף שלו מוטה כלפי מעלה. הבוקסר – כמו כל הכלבים עם גולגולת קצרה – מתקשה לשמור על טמפרטורת הגוף שלו במזג אוויר חם, חוסר היכולת לאזן את טמפרטורת הגוף של מגביל את הביצועים הפיזיים שלו. כלבי הבוקסר הם גם אחד מגזעי הכלבים עם הסיכויים הגבוהים ביותר לחלות בסרטן.

בולדוג אנגלי

dg4

הבולדוג האנגלי נהיה סמל לכל מה שרע בהעדפת גזע כלבים מסוים, ולא בלי סיבה טובה; הם סובלים מכמעט כל מחלה אפשרית. סקר שנערך ב 2004 על ידי עמותת כלבים בארצות הברית מצא שתוחלת החיים הממוצעת שלהם היא 6.25 שנים. אין דבר כזה בולדוג בריא. הפרופורציות המפלצתיות של הבולדוג גרמו לכך שהוא לא יכול להתרבות או ללדת בלי התערבות רפואית.

תחש

dg5

לתחש היו רגליים וצוואר שהיו הגיוניים לגודל שלו. הצוואר והגב שלו התארך עם השנים, החזה נהיה בולט, הרגליים התכווצו בצורה כל כך קיצונית שאין כמעט מרווח בין החזה שלו לקרקע. לתחש את הסיכוי הגבוה ביותר מבין כל גזעי הכלבים לסבול מפריצת דיסק, מה שיכול לגרום לשיתוק; בנוסף יש להם בעיות רבות הקשורות ברגליים.

רועה גרמני

dg6

הרועה הגרמני הוא גם גזע שמוזכר הרבה כאשר אנשים מדברים על גזעים שנהרסו; אולי בגלל שהם היו מדהימים פעם (לא שהיום הם לא, אבל פחות). בספר Dogs of All Nations, הרועה הגרמני מתואר ככלב בגודל בינוני (25 ק"ג), זה הבדל גדול מאוד מהכלבים העקומים, עם גב נפול ששוקלים 38 ק"ג שאנחנו רואים היום. היו זמנים שרועה גרמני היה יכול לזנק מעל חומה של 2.5 מטר, הזמנים האלה חלפו מזמן.

פאג

dg7

הפאג הוא עוד גזע כלבים עם פרצוף מקוצר שיש לו את כל הבעיות שמגיעות עם זה – לחץ דם גבוה, בעיות לב, בעיות נשימה, נטייה להתחממות יתר, בעיות שיניים, ובעיות עור. הזנב המסובב שנראה כמו זנב של חזיר הוא פגם גנטי, שבמקרים קיצוניים יכול להוביל לשיתוק.

סן ברנרד

dg8

בעבר כלב עבודה אציל, הסן ברנרד המודרני עלה במשקל והפנים שלו נמעכו פנימה, הרביעו אותו עבור הפרווה השופעת שלו. לא תראו סן ברנרד עובד, הם לא יכולים להתמודד עם זה בגלל שהם מתחממים מהר מדי. המחלות כוללות שיתוק, המופיליה, סרטן העצם, בעיות עיניים, ועוד.

זה לא מציאותי לצפות מאוכלוסיה כלשהי להיות חופשיה ממחלות גנטיות, אבל מרביעי כלבים לתערוכות בחרו כלבים ספציפיים בגלל התכונות שלהם, מה שגרם למחלות. המרביעים טוענים שהם משפרים את הגזע, אבל הם אחת הסיבות המרכזיות לכל הבעיות הללו. אם "שיפור" במראה גורם לבעיה רפואית זה בהחלט לא שיפור של הגזע.

לגרום לכלב לסבול כל החיים ממחלות ובעיות רפואיות רק בשביל המראה שלו זה לא שיפור כלל וכלל.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן