.

התמונה הזאת הפכה ויראלית, וכשהבנתי מדוע, לא הצלחתי לעצור את הדמעות

היום, מיליוני כלבים התעוררו בכלביות בכל העולם מבלי לדעת האם זה יהיה יומם האחרון. ולמרות שלכל אחד ואחת מהם יש את הסיפור שלו על איך הוא הגיע לחיות בתוך כלוב קר, הם קשורים יחד עם אותו הגורל – ללכת את הדרך האחרונה שלהם, לא רצויים ולא נאהבים.

מעל מאה אלף כלבים מומתים בישראל בכל שנה (ובארצות הברית מעל מיליון), אבל עד כמה שהמספר הזה עצום, הוא לא מצליח להעביר את הטרגדיה הנוראית כמו התמונה המצמררת הזאת.

met



פט גרגור מתנדבת בכלביית בולדווין פארק, אחת הכלביות הגדולות בלוס אנג'לס, מצלמת תמונות של הכלבים ומפרסמת אותם במדיה החברתית על מנת לתת להם צ'אנס לחיים חדשים. לפני מספר שנים, היא החליטה להגיע לכלבייה לפני שהיא נפתחה לציבור, ובמהלך השעות המוקדמות הללו היא תעדה משהו שמתרחש בכל יום, משהו שרוב האנשים לא רואים.

"בדיוק עצרתי ליד כלוב של כלבה מתוקה, שתמיד הייתה רגועה, כאשר ראיתי את אחד העובדים ניגש לקחת אותה. אחרי שהוא הוציא אותה מהכלוב, שאלתי אותו, 'לאן אתה לוקח אותה?', הוא רק הסתכל עלי ואמר, 'אני לוקח אותה אחורה.' זה פשוט הכה בי כמו 'אלוהים אדירים.' ידעתי למה הוא מתכוון", אמרה גרגור. "זה משהו שהציבור לא רואה".

הכלבה לא התנגדה כשהוליכו אותה דרך המסדרון להמתה, אבל היא הלכה לאט – כאילו היא ידעה מה מתרחש, לצידו של העובד. זה מה שהכה בגרגור בצורה החזקה ביותר.

"אני לא יודעת מדוע צילמתי את התמונה. אני משערת שבגלל שהכלבה הייתה חשובה, לפחות מבחינתי", היא אמרה.

למרות שהכלבה איבדה את חייה, והסיפור והשם שלה אבדו יחד איתה, האירוע ריגש את גרגור והיא רצתה להבטיח שהכלבים האחרים לא ישכחו כל כך מהר.

al



בעבר גרגור הייתה מסירה מהרשת את התמונות של כלבים שאומצו, או כמו ברוב  המקרים, הומתו בגלל שאף אחד לא רצה אותם. אבל היום, היא שומרת אלבום תמונות בפייסבוק לזכרם של הכלבים שהיו צריכים לעשות את הדרך האחרונה.

"הפסקתי למחוק את התמונות, מכיוון שגם הכלבים שלא שורדים עדיין חשובים. הם היו כאן", אמרה גרגור. "התחלתי לתת שמות לכלבים, כי לפחות מגיע להם שם. יש לי המון אלבומים, ובכל אלבום יש כ 200 כלבים שלא שרדו. זה הרבה כלבים".

זה לא קל לראות את הפרצופים של כל הכלבים שנכנסו לססטיסטיקה הנוראית של כלבים שהומתו, אבל זה רק נותן לגרגור יותר מוטיבציה לנסות להציל אותם.

"לא היה לי מושג, כשהתחלתי לעבוד בכלביה, שהם ממיתים כל כך הרבה כלבים. כשאתה עובד שם, אתה באמת רואה את זה. אני חושבת שבגלל זה כל כך הרבה מאיתנו נאבקים בשבילם. זה פשוט לא הוגן".

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן