.

זאת הסיבה שהכלב שלכם משתגע משמחה בכל פעם שאתם נכנסים הביתה

אני יכול לצאת מהבית לחצי שעה או ל 5 שעות, והכלבים שלי יברכו אותי באותה הצורה בדיוק: זנב שמח, נענוע ישבן ונשיקות רטובות. הם כל כך מתרגשים לראות אותי בכל פעם. ובכל פעם שהם עושים את זה, אני מתאהב בהם יותר ויותר.

bo1



אני לא מפקפק לרגע באהבה שיש לכלבים שלי כלפי. אך אני סקרן, מדוע הם לא מסוגלים לרסן את עצמם כאשר אני מגיע הביתה? מה ההסבר?

לפי ג'ורג' ברנס, מומחה למדעי המוח, יתכן והסיבה היא שונה ממה שאנחנו חושבים. "מכיוון שלכלבים אין תוויות או שמות לבני אדם, הוא חושד שלכלבים יש תגובה רגשית טהורה יותר; המוח שלהם לא מלא בכל מיני מושגים מופשטים".

ab1

הכלבים שלנו הם חיות להקה וזה לא טבעי עבורם להרגיש מופרדים מהלהקה. כאשר אנחנו יוצאים מהבית, הכלבים שלנו מרגישים חרדה ודאגה. להיות מופרדים זאת לא הבחירה הטבעית של הכלב, ולכן, כאשר אנחנו חוזרים, הכלבים שלנו מתמלאים בשמחה להתאחד איתנו.

ab2

אבל באופן מפתיע, זה לא שהכלב שלנו חושב שאנחנו חלק מהלהקה. ברנס מסביר: "זה לא שהם רואים אותנו כ'חלק מלהקת הכלבים', הם יודעים שאנחנו משהו אחר – יש מקום מיוחד במוח שלהם עבורנו. מה שגילינו זה שכלבים אוהבים את הבעלים שלהם – ולא רק בשביל אוכל. הם אוהבים את החברה האנושית רק בשביל החברה".

ab3



אז, מה גורם לכלב להתרגש כל כך כשאנחנו חוזרים הביתה? התשובה היא שכלבים כנראה לא למדו לקבל ניתוק מרצון. כלבים לא מסוגלים לחשוב במושגים מופשטים כמו בני אדם ולכן, הרגשות שלהם קיצוניות הרבה יותר. שמחים כשאנחנו נמצאים, כצובים כשאנחנו לא.

ab4

וזאת הסיבה שהכלבים שלנו נותנים לנו כל כך הרבה נשיקות ורחרוחים כשאנחנו חוזרים. כלבים משתמשים בזה ככלי לספוג ידע, על ידי הרחה וליקוק הפנים, הם מגלים איפה הייתם. ואפילו אם הבאנו איתנו אוכל.

ואחרי כל, הסיבה לא ממש משנה, אני עדיין מתרגש לחזור הביתה בכל יום כי אני יודע שהכלבים שלי מחכים לי עם נשיקות וליקוקים.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן