.

זאת הסיבה שכלבים מלקקים כל דבר בכל מקום

כל בעלים של כלב מכיר את קבלת הפנים הנפלאה הזו כאשר אתם חוזרים הביתה. היא עלולה לכלול נביחות, קפיצות, כשכוש זנב, או כולם יחד, ואצל רוב הכלבים זה מגיע גם עם ליקוקים אינסופיים.

הליקוקים האלה כמובן יכולים להיות בפנים, ידיים, רגליים, בתוך האוזניים, שיער, אף ובכל מקום אליו הכלב יכול להגיע עם הלשון שלו.

כשהכלב שלכם מלקק את הגוף שלו (את כפות הרגליים, אפילו את הטוסיק), גוף של כלב אח, או חפצים דוממים, או אפילו את האוויר – רוב הסיבות נורמליות לחלוטין. אך ישנם ליקוקים שיכולים להצביע שאולי הגיע הזמן לקחת את הכלב לוטרינר.

לא כולם אוהבים שכלבים מלקקים אותם, אבל אולי תופתעו כשתלמדו מדוע הליקוק הוא חלק מרכזי בזהות של הכלב. מדוע כלבים מלקקים, כשחיות אחרות לא? למשל, החתול שלכם ינקה את הפרווה שלו במשך שעות, אבל לא סביר שהוא ירצה ללקק את הפנים שלכם. האוגר שלכם? קביה? תוכי? אין סיכוי! כלבים נולדו ללקק, ויש סיבות חשובות מדוע.

המומחית העולמית להתנהגות כלבים ויקטוריה סטיוול אומרת שליקוק היא התנהגות חשובה מאוד להישרדות של גור שנולד זה עתה. "מרגע ההמלטה, זו הדרך שהאמא מתקשרת עם הגורים שלה, כך היא גורמת להם להתחיל לנשום, וכך היא מנקה אותם כשהם נולדים", אומרת סטילוול.

ליקוק זו הבעת האהבה הראשונה שכלב מקבל!

מדוע כלבים מלקקים את הפנים שלכם?

Lk1

הכלב שלכם רוצה לברך אתכם עם לשון רטובה, נכון? בואו נקרא לזה נשיקה כלבים! כלבים משתמשים בליקוק עם אנשים כדי להביע חיבה.

לפי סטילוול, כשכלב מלקק, משוחררים אנדורפינים, כאשר מעניקים לכלב הרגשת נעימות ונוחות, כמו פעילות ספורטיבית או פעילות אחרת של בני אדם שמשחררת לחץ ומתח. או שאולי יש לכם פירורי של במבה על השפתיים.

מדוע כלבים מלקקים את כפות הרגליים?

lk2

קל להביןן מדוע כלבים רוצים ללקק את כפות הרגליים שלכם אחרי שיצאתם מהמקלחת. המים על כפות הרגליים והרגליים טעימים ומעניינים הרבה יותר מקערת המים שלהם.

עובדה נוספת היא שכלבים אוהבים את המליחות של העור שלכם. זה אומר שהם ירצו ללקק אתכם כשחם לכם ואתם מזיעים. כלבים אוהבים את ריח כפות הרגליים שלכם אחרי שהיו בתוך נעליים, זה הריח שלכם – פי 10!



מדוע כלבים מלקקים את הידיים?

lk3

חלק מהסיבות למדוע הם מלקקים את כפות הרגליים נכונות גם במקרה הזה. הכלב שלכם מלקק את כפות הידיים שלכם כי הוא אוהב אתכם. כשאתם חושבים על זה, אתם מאכילים אותו, אתם מלטפים אותו, ורוחצים אותו עם הידיים האוהבות הללו. זה גורם לכך שהכלב שלכם ממש אוהב אותם.

מדוע כלבים מלקקים את האוויר?

lk4

זה לא דבר שכיח בקרב כלבים. לפי הוטרינרית ג'סיקה פוטוסקי, "לכלבים יש איבר חושי נוסף בפה שמעניק להם חוש ריח טוב יותר. זה דומה למה שיש לנחשים, רק לא מפותח כמו היכולת של נחש לחוש דרך האוויר".

אם הכלב שלכם מלקק את האוויר, הוא כנראה מנסה לגלות יותר לגבי משהו שמסקרן אותו.

מדוע כלבים מלקקים את הספה?

lk5

אולי מישהו השאיר משהו על הספה, כמו שמנים של הגוף שלנו או מזון. ד"ר פוטוסקי אומרת ש"כלבים משתעממים אז הם מלקקים חפץ כלשהו כדי לעשות משהו או לנחמה. כמו תינוק עם מוצץ".

אולי הכלב שלכם זקוק ליותר גירויים. אולי כדאי לתת להם משהו לעשות, משהו ללמוד, או משהו שהם יוכלו ליהנות ממנו.

מדוע כלבים מלקקים את כפות הרגליים שלהם?

lk6

לכלבים אין סיבה ללקק את כפות הרגליים אלא אם כן משהו מפריע להם.

אולי הכלב קיבל מכה, אולי הוא דרך על משהו, או שאולי נתקעו לו דברים בין האצבעות. אם אתם לא מוצאים שום דבר גלוי לעין והכלב לא מפסיק ללקק את כפות הרגליים, כדאי שתיקחו אותו לוטרינר.

מדוע כלבים מלקקים את הטוסיק שלהם?

lk7

אנשים רבים תוהים לגבי השאלה הזו מכיוון שעושה רושם שלכלבים יש נטייה ללקק את האיברים הפרטיים שלהם. יתכן והם מנקים את עצמם אחרי שעשו צרכים, אבל זו יכולה להיות גם אינדיקציה שהם זקוקים לטיפול רפואי. כלבים זקוקים שירוקנו להם מפעם לפעם את הבלוטה האנאלית – וזה משהו שעושים אצל וטרינר (ועם מסכה על הפנים כדי שלא תצטרכו להריח את הדבר הכי מסריח אי פעם).

אולי הכלב שלכם סובל מפרעושים, שנמצאים לא רק בטוסיק, אבל זה המקום בו הוא יכול ללקק או לגרד. אולי הכלב סובל מדלקת בדרכי השתן. הדבר הטוב ביותר אם הכלב לא מפסיק ללקק את האזור, הוא לקחת אותו לוטרינר.



מדוע כלבים מלקקים אחד את השני?

lk8

יתכן וכלבים ילקקו אחד את השני בקטע חברתי, אומרת ד"ר פוטוסקי. אנחנו לוחצים ידיים ומתחבקים, כלבים מלקקים. כלבים לומדים מוקדם בחייהם ללקק את אמם באזור הפה. זה יכול להיות סימן לכניעה לזה שמספק לך מזון. פעמים רבות בלהקות כלבים, אלו הכנועים למנהיג הלהקה ילקקו אותו. עם הבעלים שלהם, כלבים יראו את הכניעה הזו אחרי שנזפו בהם, כשהם מלקקים את הבעלים שלהם כדי 'להשלים'.

לפעמים כלב ילקק את הפצע של כלב אחר, ויש מחקרים הטוענים שלכלבים יש חיידקים מרפאים בפה.

איך אני יכול לגרום לכלב שלי להפסיק ללקק כל כך הרבה?

lk9

אם הליקוקים של הכלב שלכם מפריעים לכם, אתם יכולים להתעלם מתשומת הלב הזו – או שאתם יכולים להפנות אותם לעשות משהו אחר, כמו לשחק עם צעצוע. אם הכלב שלכם מלקק את עצמו או חפץ אחר ללא הפסקה, ואין סיבה נגלית לעין, עליכם לקחת או לוטרינר או מאלף שיוכל לעזור לכם לגלות את התשובה.

כפי שאתם רואים, ישנן סיבות רבות למדוע כלבים מלקקים. חלקן הן תוצאה של כלב מאושר וחלקן צריכות להרים דגל אדום.

איורים: מורגן סופורד עבור LittleThings

גם אתם יכולים להציל כלבים משוטטים ומחוסרי בית. לחצו כאן וגלו איך

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

תגובה אחת על הפוסט “זאת הסיבה שכלבים מלקקים כל דבר בכל מקום

  1. רותם אומר:

    לכלב שלי בזמנו היה מידי פעם התקפות ליקוקים באוזנים או בידים שלי (עם ביסים קטנים).
    אין לי מושג למה, אבל הוא היה עוש את זה רק לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן