.

כלבים לא אוהבים אנשים שהתייחסו לא יפה לבעלים שלהם, כך לפי מחקר חדש

מחקר חדש חושף שכלבים ישימו לב אם מישהו התייחס לא יפה לבעלים שלהם, והם יתעלמו ממנו בכוונה כאשר תהיה ביניהם אינטראקציה. במילים אחרות, כלבים לא אוהבים אנשים שמתייחסים רע לבעלים שלהם.

תוצאות המחקר נחשפו על ידי על ידי קבוצה של מדענים באוניברסיטת קיוטו. לחוקרים היו 18 בעלים של כלבים שניסו לפתוח קופסא. במהלך התרגיל, התלוו לבעלי הכלבים אנשים זרים והכלבים צפו באינטראקציה.

היו שלוש קבוצות עם שני זרים בכל קבוצה, ובכל קבוצה אחד מהאנשים הזרים לא עשה שום דבר בשביל לעזור ולא היה באינטראקציה עם הבעלים של הכלב (הם היו טבעיים לגמרי).

בקבוצה הראשונה, כאשר בעל הכלב ביקש עזרה בפתיחת הקופסא, האדם הזר סירב בתוקף לעזור. בקבוצה השנייה, האדם הזר עזר לבעל הכלב לפתוח את הקופסא. ובקבוצה השלישית, שני האנשים היו ניטרליים ולא עשו דבר.

אחרי האינטראקציות הללו, הזרים הציעו לכלבים חטיפים. כאן הממצאים נהיו מעניינים. מרבית הכלבים סירבו לקבל את החטיף מהאדם שהתייחס לא יפה לבעלים. הם קיבלו חטיפים רק מהאדם הניטרלי. בקבוצות האחרות שם האנשים הזרים היו ניטרליים או שעזרו – הכלבים קיבלו מהם את החטיפים.

קאזו פוג'יטה עמד בראש המחקר ואמר: "גילינו בפעם הראשונה שכלבים עושים הערכות חברתיות ורגשיות של אנשים ללא קשר ישיר להתעניינות שלהם".

במילים אחרות הכלבים בחרו צד עם הבעלים שלהם כאות לסולידריות ותמיכה על פני ההנאה של חטיף טעים.

פוג'יטה הוסיף: "היכולת הזאת היא אחת המפתחות בבניית חברה שיתופית, והמחקר הזה מראה שכלבים חולקים את היכולת הזאת עם בני אדם".

המחקר מראה שלכלבים יש אינטליגנציה רגשית שרק ליצורים בודדים יש. למעשה, בני אדם לא מראים התנהגות כזאת עד גיל 3.

המחקר יופיע במגזין המדעי "Animal Behaviour", שיצא לאור מאוחר יותר החודש.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן