.

מדוע החלטתי לאמץ ולא לקנות כלב

אם אתם חברים בקבוצות כלבים בפייסבוק אז וודאי שמתם לב שבתקופה האחרונה מתנהלת מאין 'מלחמת רשת' בין אנשים שקונים כלבים גזעיים ולבין אנשים שמאמצים כלבים.

אחד הפוסטים (שלצערנו נמחק על ידי מי שכתב אותו) גרם למוטי רדומסקי לכתוב תגובה משלו. גם מוטי רצה כלב גזעי יפה, כזה שיראה כמו הכלב שתמיד חלם עליו. אבל אז מוטי הלך לימי אימוץ של כלבים, והתפיסה שלו השתנתה בין רגע.

כך כתב מוטי בפוסט שהפך ויראלי:

אני אשתדל לא להתלהם כמוך, אלא לענות לך באופן הכי אמיתי שאפשר.
חיפשתי כלב במשך שנה, כמעט. סרקתי המון קבוצות, דיברתי עם אנשים, חקרתי, קראתי המון. ראיתי לברדור גזעי, כי זה מה שרציתי בהתחלה, לפני שהבנתי משהו מהחיים שלי. ואז הלכתי להסתובב קצת בימי אימוץ וראיתי כלבים. כלבים כלבים כלבים כלבים. המון כלבים. זרוקים, בלי יחס. משוועים למגע של אדם. וראיתי אנשים. אנשים אנשים אנשים. מדהימים. יפים. כאלו שרק רוצים לעשות טוב, לחבר בין כלבים כלבים כלבים לאנשים אנשים אנשים. כל כך הרבה מסביב, בלי סוף. וראיתי גם כאלו שמוכרים כלבים, וגם כאלו שקונים. והחלטתי שאין סיכוי שאני קונה כלב בכסף.



יש שם, בחוץ, כלבה אחת שבטוח מחכה לי. שאני אוכל לשנות לה את החיים. ככה הבנתי, וככה זה באמת היה. קרמה (Crema) שלי נמצאה משוטטת ליד בסיס בדרום הארץ. חייל אחד מקסים הציל אותה והביא אותה למרכז ושם בחורה אחת מופלאה לקחה אותה אליה הביתה ונתנה לה גג ואוכל במשך חודש וחצי. אח"כ עוד אישה נהדרת לקחה עליה חסות (דרך העמותה הנהדרת של האשה הנהדרת) ומשם היא הגיעה אלי, דרך פייסבוק. קרמה שהיתה יכולה באותה המידה להשאר זרוקה ככה בשטח, היום אוכלת אוכל אמיתי של כלבים אמיתיים, עוברת אילוף והפכה להיות המשפחה הקרובה שלי. ואתה יודע מה? בדיוק כמו שסיפרו לי, ככה זה קורה לי איתה. היא מוקירה תודה. היא נקשרה אלי תוך שניה וחצי, ואני אליה. היא מסתכלת עלי בעיניים ויודעת שאני והיא – להקה חדשה ואמיתית. ואתה יודע עוד משהו? היא עדינה והיא חכמה ויש לה אופי מגניב, מעורב כזה. ויש לה יופי עוד יותר מגניב, מעורב כזה. היא *אמיתית*! היא לא בובת ז'ורנל שגזרתי ממגזין. היא כלב. רציתי לברדורית גזעית לבנה. תאמין לי, יכולתי לקנות כזו בקלות. במקום זה הצלתי את קרמה. וקרמה? היא מצילה אותי כל יום. מאחל לך שתהנה מאוד מהכלב שלך ומאחל לו שיתחבר אליך כמו שקרמה ואני התחברנו. אבל אין לך שום סיבה לזלזל באנשים היפים שמסתובבים פה ובכלבים האלו, הכלבים כלבים כלבים, שבסה"כ רוצים, זקוקים וראויים לבית. הם יותר טובים? הם פחות טובים? שכל אחד יחליט לעצמו.

בישראל כ 100,000 כלבים מומתים בכל שנה מכיוון שאף אחד לא מאמץ אותם. ברגע שאתם קונים כלב, כלב אחר שנמצא בכלבייה מומת.

אנא מכם, אמצו כלב, אל תקנו. כלב הוא לא סחורה. הוא יצור חי עם רגשות. נסו להפנים את הדברים שכתב מוטי, גם הוא רצה פעם כלב גזעי, וגם הוא הבין שעל אהבה של כלב לא צריך לשלם.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן