.

מחקר חדש קובע: בעלי כלבים פחות נוירוטים ויותר מאושרים בחיים מבעלי חתולים

תמיד היה (ועדיין יש) את הדיון הזה בין בעלים של חיות מחמד – מה עדיף? כלב או חתול? ובכן, מחקר חדש עונה על השאלה הזאת כאשר הוא חושף ראיות משכנעות המציעות שבעלי כלבים הם שמחים יותר ויותר מרוצים מהחיים באופן כללי.

"בעלי כלבים היו שמחים יותר, יותר מצפוניים, פחות נוירוטים, והרבה יותר מוחצנים ונעימי הליכות מאשר בעלי חתולים", כתוב במחקר.

צוות המחקר במכללת מנהטנוויל בניו יורק גייס 263 אנשים מבוגרים (מספר כמעט שווה של נשים וגברים), בין הגילאים 19 ל 68. הם שאלו אותם מגוון של שאלות על מנת לקבוע וללמוד מה האישיות שלהם, ואיך ההרגשה הכללית שלהם לפי חיית המחמד שיש להם.

אבל האם אנשי כלבים הם באופן טבעי פחות נירוטים או העובדה שיש להם כלב הופכת אותם לכאלה?

nut1



קתרין ג'ייקובס באו, שהובילה את המחקר, אמרה ל Cnet שיש צורך במחקר נוסף לפני שמגיעים למסקנה נחרצת בנושא. "בלתי אפשרי לדעת זאת רק מהמחקר שלי, אבל אני מתארת לעצמי שזה יכול ללכת לשני הכיוונים", היא אמרה. "האישיות שלנו סביר להניח משפיעה על ההחלטות שלנו לאמץ בעל חיים ואיזה בעל חיים אנחנו מאמצים, אבל האישיות שלנו לא מקובעת, אז יתכן ויש השפעה ממערכות יחסים אחרות, כולל עם חיות מחמד".

באו מתכננת גם לערוך מחקר על אימוץ חיות מחמד כדי לבדוק אם אישיות של אדם משתנה אחרי שהוא מאמץ חיה.

בנימה חיובית לכל בעלי חיות המחמד, המחקר מצא שחיית מחמד (כלב, חתול, תוכי או כל בעל חיים אחר) משפרת את מצב הרוח הכללי. אז אם אין לכם חיית מחמד, לכו לאמץ אחת. החיים שלכם ישתנו לטובה.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן