.

מחקר חדש קובע: כלבים יתנו בחוסר אנוכיות חטיפים לחברים שלהם

כלבים שומרים על החברים שלהם, בדיוק כמו שבני אדם עושים. זה מה שגילה מחקר חדש שנערך באוניברסיטה באוסטריה כאשר הם ראו כלבים נותנים אוכל לכלבים שהם מכירים ולא לכלבים זרים. המחקר חשף שכלבים יכולים להיות אדיבים לזולת כשזה מגיע להתנהגות שלהם, משהו שמעולם לא נבדק מדעית לפני כן.

הפעולה של לעזור לבעל חיים אחר בלי לקבל שום תמורה אישית נקראת התנהגות פרוסוציאלית. שיתוף הפעולה הזה בין בעלי חיים תועד מדעית בקרב יונקים אחרים אך לא בקרב כלבים. שיתוף פעולה בין אחד לשני זה משהו שבדרך כלל הבדיל בין בני אדם למינים אחרים.

"הכלבים התנהגו בנדיבות כלפי כלבים אחרים", אמר החוקר הראשי פרידריך ריינג' ממכון המחקר מסרלי באוניברסיטה לרפואה וטרינרית בוינה. "זה מעולם לא תועד באופן מדעי. דבר נוסף שגילינו הוא שרמת המודעות בינם לבין עצמם משפיעה על ההתנהגות שלהם".

mes



המדענים שמו את הכלבים בכלובים אחד ליד השני כאשר הם יכולים למשוך בידית על מנת לתת לשכן שלהם מגש עם אוכל. הם לימדו את הכלבים איך משיכה בידית אחת תיתן מגש ריק מאוכל, ואיך ידית אחרת תיתן לכלב השכן חטיף. הכלבים השכנים התחלפו בין כלבים שהם מכירים לבין כלבים שהם לא מכירים.

mes1

מה שהם מצאו זה ש'הכלב המחליט' נתן ל'כלב המקבל' חטיף לעיתים תכופות יותר אם הייתה ביניהם היכרות מוקדמת.

mes2



החוקרים עשו בדיקות ו-וידאו שהכלבים לא ימשכו בידיות סתם בשביל הכיף או מתוך פחד מהכלב הלא מוכר. הם גם לימדו אותם איך לתת לעצמם חטיף.

"במהלך הבדיקות וידאנו שהכלבים לא ימשכו בידית מתוך פחד. ובאותה הסיטואציה, הכלבים העניקו לעצמם בשמחה חטיפים", אמר ריינג'.

mes4
"הצלחנו גם להפריך את הטענה שכלבים משכו בידית בתדירות נמוכה יותר בגלל שדעתם הוסחה על ידי הכלב הלא מוכר. רק לעיתים נדירות הייתה אינטראקציה בין הכלב המחליט לכלב הלא מוכר", הוא אמר.

העובדה שכלבים הם אלטרואיסטים קשורה לכך שהאב הקדמון שלהם הוא הזאב, בעלי חיים עם התנהגות חברתית שמשתף פעולה עם זאבים אחרים, והקשר ההדוק שלהם עם בני אדם, כאשר הם מבויתים כבר אלפי שנים.

אני בטוח שבעלי כלבים יסכימו שהכלבים שלהם הם אוהבים ולא אנוכיים!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן