.

אדם עיוור חיבר מצלמת גו פרו לכלבת הנחייה שלו – והתוצאה הייתה מזעזעת

אדם עיוור חיבר מצלמת גו פרו לכלבת הנחייה שלו על מנת לתעד את האפליה היומיומית ממנה הוא סובל מדי יום ברחובות לונדון.

עמית פאתל, רופא לשעבר בן 37, איבד את ראייתו בשנת 2012 והוא מסתמך על כלבת הנחייה שלו, קיקה, כדי לנווט את דרכו ברחבי בירת אנגליה.

הרעיון לחבר מצלמה לכלבה שלו הגיע מתוך תסכול בגלל מספר התקריות איתן הוא נאלץ להתמודד על בסיס יומיומי, תקריות שהוא לא יכול לראות בעצמו.

pt1

"אנשים דחפו אותי הצידה, התעללו בקיקה, הכו אותה עם מטריות, תיקים, ועוד…" סיפר עמית.

כשהוא חוזר הביתה, אשתו, סימה, מסתכלת על הסרטון כדי לראות אם הם עשו זאת בכוונה, ואז משתפת את הסרטונים והתמונות בחשבון הטוויטר של קיקה על מנת לעורר מודעות לנושא.

תקרית אחת רעה במיוחד קרתה כאשר אישה התפרצה עליו מכיוון שלא הצליחה לעקוף אותו במדרגות הנעות: "הייתי עם התינוק בן החודשיים שלי על החזה, וקיקה שהייתה משמאלי חסמה את המדרגות הנעות. אישה הגיעה בריצה מאחורינו. אמרתי לה שאני לא יכול לעלות במדרגות בגלל הכלבה שלי. היא החלה לצרוח עלי, ואמרה שהיא תפספס את הרכבת בגלל הכלבה שלי", אמר פאטל.

pt2

למרות התקריות הללו, פאטל אומר שב 99% מהמקרים אין לו בעיות, והוא פוגש אנשים נחמדים מאוד. אבל 1% מהאנשים הם 'לא מנומסים ושחצנים'.



"אנשים מפריעים לה (לקיקה), נכנסים בדרכה, מנסים לצחוק עליה ולהיכנס בה", הוא אמר. "יש הורים שלא אכפת להם והם נותנים לילדים שלהם לצרוח על הכלבה או ללטף אותה – אז אני צריך להסביר להם בנחמדות שהיא עובדת ואני מבקש מהם לחכות עם הליטופים עד שנעלה לרכבת. "


"פעם אחת מישהי אמרה לי שמכיוון שיש לי כלבת נחייה אני צריך לתת לה כבוד אם היא רוצה ללטף את הכלב", הוא אמר.

במקרה אחר, פאטל עבר השפלה באוטובוס על ידי אישה שצרחה עליו במשך 20 דקות שלכלבה יש כלבת ושהוא צריך לרדת. הוא אמר שאף אחד לא בא להגנתו.

re

"גם ככה קשה להתנייד ברחבי לונדון – דמיינו לעצמכם לעשות זאת בעיניים עצומות, בלי לראות כלום", הוא אמר. "דבר אחד שלמדתי מהעיוורון זו הבדידות. אני מסתמך על קיקה ועל השמיעה שלי. אבל אני תמיד מנסה לצאת מהבית עם חיוך על הפנים".

פאטל איבד את ראייתו בשנת 2012 בגלל מחלה בשם קרטוקונוס (ניוון קרנית), שמשנה את צורת הקרנית. הוא עבר שש השתלות קרנית, אבל כולן נדחו על ידי הגוף שלו.


למרות התקריות השליליות, ליבו של פאטל מתמלא חום בזכות העזרה שהוא מקבל מאנשי חברת התחבורה הציבורית בלונדון שצוחקים איתו שבזכות קיקה, הוא כבר לא זקוק להם.

"זה מביך לבקש עזרה מאחרים. אני בסך הכל תושב לונדון שרוצה להשתלב בסביבה, ולא רוצה למשוך תשומת לב".

"פעם אחת ירדתי בתחנה הלא נכונה וקיקה הלכה לאיבוד. בחור ראה אותה ממרחק וניגש אלי, נגע לי בכתף ושאל אם אני זקוק לעזרה. הוא לקח אותי כל הדרך לתחנה הנכונה. "

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן