.

אישה מזהירה את כל בעלי הכלבים והחתולים אחרי שהחתולה שלה הורעלה ממנורת מלח

אם אתם עוקבים אחר טרנדים אז סביר להניח ששמעתם על מנורות מלח הימלאיה. פריט העיצוב הטרנדי הזה הוא בדיוק כפי שהוא נשמע: גוש מלח הימלאיה ורוד עם מנורה בתוכו. הטענה היא שהמנורה מעניקה תועלות בריאותיות, והיא גם נראית מגניבה ביותר.

אבל אם לקחתם חלק בשיגעון מנורות מלח ההימלאיה, יש משהו חשוב מאוד שעליכם לדעת, כפי שמסביר פוסט בפייסבוק שהפך ויראלי.

האזהרה פורסמה על ידי בית החולים הוטרינרי רוז אווניו שבניו סאות' וויילס, אוסטרליה, ששיתף סיפור של אישה בשם מאדי סמית' מניו זילנד.

מאדי נזכרה בחוויה מפחידה מאוד שעברה עם החתולה שלה, רובי. בוקר אחד בחודש יוני, מאדי מצאה את רובי מתנהגת בצורה מוזרה מאוד: "רובי הלכה בצורה מוזרה מאוד והראש שלה היה מונח בצורה מוזרה מאוד בזמן שהיא הלכה".

היא חשדה שהחתולה סובלת מקור, אבל המצב של רובי החמיר מאוד ומאדי מיד לקחה אותה לוטרינר. הוטרינרים גילו שהחתולה במצב לא טוב, החושים הבסיסיים שלה נעלמו לחלוטין.

"הוטרינרים היו מודאגים מאוד וראו שהיא סובלת מבעיה נוירולוגית", כתבה מאדי. "היא פשוט לא יכלה ללכת בצורה רגילה, לא יכלה לשמוע או לראות, אפילו לא לאכול או לשתות בגלל שהלשון שלה לא תפקדה".

המצב של החתולה התדרדר בצורה קיצונית תוך 12 שעות בלבד – ובדיקות הדם שלה סיפקו את ההסבר. לרובי הייתה רמת נתרן גבוה בצורה קיצונית בדם. הרעלת מלח גרמה למוח שלה להתנפח, ולכן היא סבלה מהבעיות הנוירולוגיות.

מקור ההרעלה: מנורת מלח ההימלאיה של מאדי, אותה רובי אהבה ללקק.

"זה שכיח יותר אצל כלבים לכן זה היה שוק רציני, והמקרה הראשון שהם ראו עם חתול", כתבה מאדי. "הרעלת מלח היא קטלנית ומסוכנת ביותר לבעלי חיים וזה פשוט נס שהיא עדיין בחיים".

היא הסבירה שאם חיית מחמד טועמת את מנורת המלח, היא מתמכרת ותחזור ללקק אותה שוב ושוב (בדיוק כמו עם חטיפים מלוחים אצל בני אדם), אז לכן המנורות האלה מסוכנות ביותר לכלבים וחתולים.

החדשות הטובות הן שרובי כבר מתאוששת עם תזונה נכונה ועירוי נוזלים קבוע. ומאדי אמרה שמנורת המלח הלכה לפח.

אבל בהתחשב במהירות בה המצב של רובי התדרדר, קל מאוד לדמיין איך הדברים יכלו להסתיים אחרת, ומאדי רוצה לעזור ולמנוע מבעלי כלבים וחתולים לסבול ממקרים דומים.

"אני מקווה שעל ידי שיתוף הסיפור שלי אחרים יכירו וידעו שמנורת המלח האלה הן קטלניות עבור חיות מחמד", כתבה מארי.

שתפו את המידע החשוב הזה!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן