.

לביאה גילתה שהאנטילופה שהיא אכלה הייתה בהריון – המהלך הבא שלה הדהים את כל העולם

אומרים שמה שמבדיל בין בני אדם ולבעלי חיים זה חודש התודעה המולד שלנו.

אבל אנחנו גם יודעים שבעלי חיים יכולים להראות סימני חמלה וסימפתיה כלפי בעלי חיים אחרים – וכמובן כלפי בני אדם.

אבל דבר כזה מעולם לא ראינו לפני כן.

חלק מהחיות הן טורפות, חלק הן הטרף, וחלק שתיהם. אריות הם מלכי הג'ונגל ונמצאים בראש שרשרת המזון.

הם יצורים עוצמתיים שידועים בתור ציידים מפחידים – מה שיכול לגרום לכם לחשוב שהם יצורי חסרי לב בלי מודעות כלל וכלל.

אירוע מדהים תועד על ידי עובדים בספארי בשמורת מאדיקווה גיים בדרום אפריקה, וזה אירוע שהדהים את כל העולם. בזמן שהסתובבו בשמורה, הצוות גילה לביאה שצדה ותפסה את הטרף שלה – אנטילופה גדולה.

אבל רגעים אחרי שתפסה וטרפה את האנטילופה, היא לפתע עצרה: היא גילתה את העובר שטרם נולד של האנטילופה בבטן שלה.

מה שקרה אחר כך היה פשוט מדהים – וזה רק נהיה עוד יותר מדהים מאותו הרגע. היא מיד לקחה צעד אחורה והפסיקה לאכול. היא הוציאה את העובר בעדינות והניחה אותו, הולכת סביבו, כאילו היא מנסה לבדוק אם הוא בחיים.

"ראיתי אריות ולביאות אוכלות טרף שהיה בהריון, אבל בדרך כלל הם ממשיכים לאכול כרגיל כאילו שום דבר לא קרה", אמר גארי ואן דר ואלט, ראש הצוות בספארי.

"אבל הפעם, מה שראיתי השאיר אותי בשוק", הוא הוסיף. "ברגע שיצא מהאמא, הלביאה הניחה בעדינות מרבית את העובר על הקרקע, ובילתה זמן רב כשהיא מריחה וחוקרת את העובר של האנטילופה".

"היא הניחה בעדינות את העובר על הרצפה, כשכל הזמן הזה היא מסתכלת לצדדים ונראית מתוחה ולחוצה. היא המשיכה לדחוף קלות את העובר עם הראש, מגלגלת אותו בעדינות, לפני הרימה אותו מהצוואר שלו כאילו הוא היה אחד הגורים שלה", אמר גארי.

כשהלביאה הבינה בסופו של דבר שהעובר מת, היא הרימה אותו בעדינות והניחה אותו מאחורי שיח, כאילו היא מעניקה לו מקום קבורה מכובד. אז היא נשארה בקרבת מקום, כאילו שהיא מתאבלת עליו.

"צפינו בה כשהיא הלכה בזהירות לכיוון השיחה שמאחורי היא הניחה את העובר בזהירות מתחת לעשבים גבוהים. היא דחפה אותו כמה פעמים עם הראש, עדיין מסתכלת לצדדים כאילו שהיא מצפה לעזרה או סכנה", הוסיף גארי.

ואם זה לא היה מספיק, במהלך הבא של הלביאה הדהים קבוצה של עדי ראייה. היא הפסיקה לאכול לגמרי, ופשוט נשכבה ליד הטרף שלה, כאילו מרגישה רגשות אשם וחרטה. ושם היא נשארה זמן מה.

"זה ללא ספק היה אחד מהרגעים המדהימים ויוצאי דופן שאי פעם ראיתי של התנהגות של לביאה או אריה. מה היא חשבה? למה היא התנהגה בצורה כזו?", תהה גארי.

עבורנו, זה לא יכול להיות ברור יותר. האירוע המדהים הזה מוכיח שבעלי חיים מרגיעים חמלה ואפילו חרטה על ההתנהגות שלהם. מי יכול להאשים את הלביאה שצדה את הטרף שלה? זה אינסטינקט טבעי שלה. ועדיין, למרות שזו התנהגות טבעי לגמרי, היא הרגישה אשמה אחרי המעשה והפגינה התנהגות מדהימה שאפילו אנחנו בני האדם יכולים לקנא בה!

בעלי חיים הם פשוט מדהימים. שתפו את הסיפור אם אתם מסכימים. 

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן