.

מחקר חדש קובע: כלב בבית מאריך את תוחלת החיים שלכם

אנשי כלבים ניצחו ובגדול בויכוח האינסופי 'כלב נגד חתול'.

מחקר חדש שפורסם קובע שאם יש לכם כלב אז תוחלת החיים שלכם תתארך.

צוות מדענים שבדים מאוניברסיטת אופסלה עקבו ובחנו במשך 12 שנים את הבריאות של 3.4 מיליון שבדים בגילאי 40-80 שיש להם כלבים. לאף אחד מהנבדקים לא הייתה היסטוריה של מחלות לב.

לכל אחד בשבדיה יש מספר זהות ייחודי, כל ביקור בבית החולים מתועד, וחובה להירשם בתור בעלים של כלב במאגר הכלבים הארצי, מה שהופך את סוג המחקר ל'קייס סטאדי' מצוין.

המחקר שלהם מצא שבעלי כלבים הם בדרגת סיכון נמוכה יותר למות ממחלות לב וכלי דם או מבעיות בריאותיות אחרות.

"ממצא מעניין מאוד במחקר שלנו היה שאנשים שגרים לבד ויש להם כלב היו מוגנים יותר מפני מחלות, לעומת אנשים שגרים לבד ואין להם כלבים. יתכן וכלב הוא בן משפחה חשוב מאוד בבית עם אדם אחד. המחקר הראה שבעלי כלבים שגרים לבד, הסיכון שלהם למוות ירד ב 33% וסיכון שלהם ללקות בהתקף לב ירד ב 11% בהשוואה לאנשים שגרים לבד ואין להם כלבים. ממצא מעניין נוסף הראה שבעלי כלבים של גזעים של כלבי ציד היו מוגנים יותר מפני מחלות מאשר בעלי כלבים אחרים", אמר מווינה מובאנדה, החוקר הראשי שמסיים את הדוקטורט שלו במחלקת מדעי הרפואה של באוניברסיטת אופסלה.

"אנחנו יודעים שבאופן כללי לבעלי כלבים יש רמת פעילות פיזית גבוהה יותר, וזה יכול להיות הסבר אחד לממצאים", אמר פרופסור טווה פול, אחד המחברים של המחקר. "הסברים נוספים הם מצב נפשי ופיזי טוב יותר וחיי חברה פעילים יותר".

אז הנה עוד סיבה לאמץ כלב. לא רק שהוא יכניס אושר לחייכם, הוא גם יאריך אותם!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן