.

מחקר חדש קובע: שינה עם הכלב במיטה טובה עבור השינה שלכם

האם אתם מונעים מהכלב שלכם לישון איתכם במיטה בתקווה שתזכו לשנת לילה מוצלחת יותר?

ובכן, יתכן והגיע הזמן לבקש סליחה מהכלב שלכם בתקווה שהוא יצטרף אליכם למיטה אחרי הכל.

מחקר חדש מצא ששינה עם כלבים עוזרת לאנשים לישון טוב יותר מכיוון שהיא מעניקה להם תחושת ביטחון – ולמרות מה שמומחי שינה אמרו במשך שנים, כלבים אינם מפריעים לשינה שלנו.

slo



"אני לא חושבת שיש חוק בנוגע לחיות במיטה. הקולגות שלי חושבים שתמיד קיים סיכון", אמרה ד"ר לואיס קראן, מומחית שינה במרפאת מאיו באריזונה, ואחת הכותבות של המחקר.

הממצאים של המחקר הן חדשות טובות עבור רבים. לחצי מבתי האב בארצות הברית יש חיות מחמד, וחצי מהחיות הללו ישנות במיטה או איפשהו בחדר השינה.

על מנת לערוך את המחקר, קראן שאלה 150 משתתפים למלא שאלון על שינה שכולל שאלות על הכלבים שלהם. היו שאלות מפורטות על כמה וסוגי החיות שיש בבית ועל הרגלי השינה שלהi. במהלך הראיון, המשתתפים נשאלו היכן החיות ישנות, איך הן מתנהגות, והאם הן משפיעות על השינה של הבעלים שלהם.

20 אחוז מהמשתתפים דיווחו על הפרעה בשינה בגלל החיות, כש 41 אחוזים מרגישים שבעל חיים בחדר השינה עוזר להם לישון טוב יותר.

"חלק מהאנשים מאמינים ששינה עם החיה שלהם עוזרת להם להרגיש בנוח. אישה אחת אמרה ששני הכלבים הקטנים שלה מחממים אותה במיטה. אישה אחרת אמרה שהחתול שלה שנגע בה בלילה גרם לה להרגיש רגועה יותר".

האם כלבים מסוימים עוזרים לנו להרגיש רגועים יותר במיטה?

כלב קטן כנראה מפריע פחות מאשר כלב דני ענק, אבל לקראן אין ראיות התומכות בכך. היא חושדת שחתולים נוטים ללכת יותר, בעוד כלבים נשארים לישון כל הלילה.

"אם הבעלים שקט ורגוע, כך יהיה גם הכלב", היא אומרת. "אני לא אהיה מופתעת כלל אם כלבים יחקו את הבעלים שלהם, בעוד חתולים יעשו מה שהם רוצים".

האם אתם ישנים עם הכלבים שלכם במיטה? ספרו לנו בתגובות למטה.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן