.

אזהרה לכל בעלי הכלבים! הזחל הנפוץ הזה יכול להרוג את הכלב שלכם

לא הרבה יודעים, אבל זחל בשם 'דובוני הקורים' הידועים בשם 'דובונים' עלול להיות מסוכן מאוד עבור הכלב שלכם.

הוטרינר אייל נחמיאס כתב לאתר וואלה:

"לאחרונה הגיע לטיפולי כלב שבעליו נוהג לטייל עמו בפרדסים ובשדות באיזור השרון. הכלב הגיע עם סימנים של נפיחות בבסיס הלשון, קשיי בליעה, ריור מוגבר ורוב הזמן לסתו התחתונה היתה מעט שמוטה. לאחר בדיקות מקיפות וסריקת חלל הלוע והקיבה לאיתור גופים זרים או טפילים, התברר כי למעט גרוי ונפיחות של בית הבליעה אין ממצאים נוספים.

בתחקור התברר כי הכלב נוהג ללקק עצמים ושיחים בחוץ כחלק מהתנהגות מינית של בדיקת הסביבה וסקרנות טבעית של הכלב. יתכן כי בטיולים הכלב ליקק ובלע זחלי פרפרים שונים אשר להם זיפים הגורמים לצריבה ושיתוק מקומי זמני של עצבים."

מהם דובוני הקורים?

לאחר הגשמים הראשונים, כאשר הארץ מתכסה צמחייה ירוקה, בוהקות לאור השמש פיסות משי לבנבנות בגודל כף יד אדם. מתחת ליריעות הקורים חיים זחלים באורך 3-5 מילימטר כל אחד. הבוגרים השמנמנים, שהשם "דובונים" יאה להם, הם זחלים של אחד מסוגי הפרפרים הקרוי בשם "דובון הקורים" (Ocnogyan loewi), והם יהפכו תוך זמן קצר לפרפרי לילה.

dub



הזחלים מפרישים קורים מפתח הנמצא בבלוטה בשפתם התחתונה, וקורים אלה יוצרים מטווה המכסה אותם, ומשמש להם כהגנה מפגעי מזג האוויר, מטיפות הגשם והטל. בגלל גודלם המזערי הזחלים אינם יכולים לחמם את עצמם, ולכן הם נשארים צמודים זה לזה בתקופה זו של חייהם, אוכלים, נעים, נחים וישנים יחד, וכך שומרים על חום גופם. תזונת הזחלים היא הצמח עליו הם בקעו. לאחר שיסיימו לכרסם אותו, יעברו יחד, תוך טוויית קורים, לצמחים הסמוכים.

למיני הזחלים השונים יש זיפים נוקשים וחדים, המשמשים להגנה. במינים מסוימים הזיפים מכילים רעלים צורבים המופרשים בנגיעה. לעתים זיפים שבורים גורמים לגירויי נשימה וצריבה במגע עמם.

איך נזהרים מהזחלים?

ובחזרה לכלב שבלע את זיפי הזחלים – הוא זכה לטיפול אנטי דלקתי ואנטיביוטי רחב טווח, מזון רך ומעקב של 48 שעות לשלול מצוקה נשימתית או אחרת.

במקרים של כלבים שבלעו או ליקקו זחלי תהלוכן האורן, הפגיעה היתה קשה יותר, והתבטאה בנפיחות חריפה של הלשון עד כדי חנק במקרה ספציפי.

מומלץ מאוד לשים לב להתנהגות הכלב בטיול בחיק הטבע בעונה זו ולמנוע ליקוק של זחלים שונים. במקרה של פגיעה, ניתן לטפל בתכשירים אנטי היסטמיניים. במקרים חריפים, יש להגיע מיד לטיפול וטרינרי הכולל מתן חמצן וטיפול במערכת הנשימה במקרה של קושי בשאיפה.

מקור

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן