.

אחרי שכלבים מתו כתוצאה מאכילת עצמות ארוזות, הרשויות מזהירות בעלי כלבים מפני הסכנות שלהן

הכלבים שלנו הם כמו בני משפחה ואם משהו יקרה להם אנחנו פשוט נישבר. זו הסיבה שה FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) מזהיר בעלי כלבים לא לקנות חטיפים עצם אחרי ש 15 כלבים מתו מהם.

"לתת לכלב שלכם חטיף עצם יכול לגרום לנסיעה לא צפויה לוטרינר, יתכן והוא יצטרך ניתוח חירום, או אפילו לגרום למוות", אמרה כרמלה סטאמפר, וטרינרית של ה FDA.

ה FDA קיבל דיווחים על 15 מקרי מוות ו 68 דיווחים על כלבים שנהיו חולים מאוד אחרי שצרכו חטיפי עצם אותם קנו בחנות חיות.

"וטרינרים רואים בעיות רבות הקשורות ללעיסה ועיכול של עצמות על ידי כלבים מכל הגדלים והגזעים. את העצמות הם יכולים לבלוע שלמות, הם יכולים לשבור אותן מה שעלול להוביל לחנק, הקאה או חסימה במערכת העיכול", אמר דובר ארגון הוטרינרים בארצות הברית, מייקל סן פיליפו. "במקרים קיצוניים, העצמות השבורות יכולות לנקב את הושט של הכלב, את המעי או את הקיבה, מה שעלול להיות קטלני בלי התערבות חירום".

היו דיווחים על עובש בעצמות ושהם נשברו מיד ברגע שלעסו אותן. אלו לא אותו הדבר כמו עצמות לא מבושלות מהקצב או שאריות מארוחת הערב.

אלו עצמות ארוזות שנמכרות בחנויות.

מעבירים אותן תהליך עישון והן מלאות חומרי שימור וטעם. בדרך כלל מוכרים אותן כ'עצמות חזיר' או 'עצם חזיר מעושנת'.

חטיפים כמו אוזני חזיר מיובשות או חטיפי עור יבשים גם נמצאו כמזיקים לכלבים אחרי שבחלק נמצא חיידק הסלמונלה או רכיבי אמוניה, כך לפי Forbes. החטיפים הללו קשורים באופן ישיר לבעיות קיבה כמו שלשול והקאות.

"אנו ממליצים להשגיח על הכלב עם כל צעצוע לעיסה או חטיף, במיוחד כזה שלא היה לו בעבר", אמרה סטאמפר. "ואם הכלב 'פשוט לא מתנהג כרגיל', קחו אותו מיד לוטרינר!".



ה FDA אומר גם שאין לתת לכלב שלכם עצמות לא מעובדות.

זה כולל עוף, עצמות בקר או הודו, מכיוון שהן עדינות ויכולות להישבר בקלות. וודאו שהכלב שלכם לא מגיע למזון אתם מבשלים ושאין לו גישה לפח האשפה.

"כלבים ידועים בכך שהם לא מתביישים לנסות לגנוב את שאריות הבשר", אומרים ב FDA.

אתם יכולים להתייעץ עם הוטרינר בקשר לאילו חטיפים הם הטובים ביותר עבור הכלב שלכם. ברגע שהבאתם לכלב שלכם חטיף באישור הוטרינר, תמיד טוב להשגיח על הכלב כשהוא מתנסה בו לראשונה.

אנא שתפו את המידע החשוב הזה עם אוהבי כלבים נוספים על מנת שגם הם יהיו מודעים לסכנות הללו!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן