.

אלפי כלבים עונו ומתו בניסוי גז עצבים של רוסיה

מדענים רוסים במכון למחקר כימי עינו והרגו אלפי כלבים זמן שערכו ניסויים לשיפור גז עצבים בשם 'נוביצ'וק'.

המדענים במכון שנמצא בקרבת נוקוס, אוזבקיסטן, הכריחו את הכלבים לחבוש מסכת גז ואז הכריחו אותם ללכת על הליכון במהלך הניסויים עד שהם מתו מהחשיפה לגז.

המכון נבנה על ידי הסובייטים כדי להכין גז עצבים וננטש על ידי הצבא באדום ב 1992. גרסאות מוקדמות של נוביצ'וק נשלחו למכון לכימיה אורגנית וטכנולוגיה במוסקבה לפני שגרסה חזקה יותר יוצרה והוחזרה לנוקוס לביצוע ניסויים.

ג'ודית' מילר, מומחית אמריקנית, סיפרה על הזוועה כאשר ראתה את הכלבים בתאי העינויים. היא הלכה למכון אחרי התמוטטות ברית המועצות וסיפרה:

"ראיתי מאות כלובים קטנים בהם הוחזרו הכלבים ו 25 הליכונים מיניאטורים. הכלבים נקשרו אליהם והולבשו עליהם מסכות גז קטנות. אלפים מתו כתוצאה מחשיפה לגז".

ויל מירזייאנוב בן ה 83, מדען רוסי שהיה אחד המפתחים של הרעל אמר בראיון מביתו שבפרינסטון, ניו ג'רזי שהגז 'תקף את מערכת העצבים, מה שגרם לכך שהקורבות לא יכלו לנשום, והם סבלו מכאבים שאי אפשר לדמיין'.

מירזייאנוב הודה גם שצפה באינספור חיות מעבדה, כולל עכברים, עכברושים, וכלבים, נחשפים לרעל. הוא אמר, "זה עינוי. אין לזה מרפא".

הניסויים הללו החלו אחרי שהמרגל לשעבר סרגיי סקריבל ובתו יוליה הותקפו על ידי אותו הגז בסליסבורי, דרום אנגליה. שניהם נלחמים עכשיו על חייהם בבית החולים אחרי התקרית שזעזעה את כל העולם.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן