.

אם הכלב שלכם מסתכל לכם בעיניים, זה מה שהוא מנסה להגיד לכם…

למרות שאנחנו אוהבים את הכלבים שלנו ומצפים שהם ירגישו אותו הדבר, לפעמים זה מרגיש בלתי אפשרי לדעת איך הם באמת מרגישים כלפינו. אפשרי עבור הכלבים שלנו ליצור איתנו קשר אשר מוביל לכך שהם בוטחים בנו. ישנן דרכים עדינות בהן החברים הפרוותיים שלנו מראים לנו שהם בוטחים בנו, וסביר להניח שאלו דברים שאתם רואים בכל יום, אבל פשוט לא ידעתם מה המשמעות שלהם.

1. קשר עין

אם הכלב שלכם מסוגל להסתכל לכם בעיניים לפרק זמן משמעותי, זה אומר שהוא אוהב אתכם ובוטח בכם. כשהם מסתכלים לתוך העיניים שלכם רמת האוקסיטוצין בגוף שלהם עולה. זה אותו הורמון שנמצא אצל בני אדם שיותר את הרגשת האהבה. זה אותו הורמון שגורם לאמהות להתאהב עמוקות בתינוק שלהן. אז כאשר הכלב שלכם מסתכל לכם בעיניים, זה אומר שכבר יש לו רמה גבוהה של חיבה כלפיכם, אשר בונה אמון.

2. לא נכנס לפניקה כשאתם עוזבים

אם אי פעם הבאתם הביתה כלב חדש, אז בטח שמתם לב שיש לו נטייה להיכנס לפניקה בכל פעם שאתם יוצאים מהבית. כלבים עושים זאת בגלל שאין להם עדיין קשר חזק איתכם והם עדיין לא בוטחים בכם. אז בכל פעם שאתם יוצאים מהבית הם חושבים שאתם נוטשים אותם (חרדת נטישה) ומתחילים לנבוח, לבכות וליילל (שובר את הלב, אנחנו יודעים).

ברגע שהכלב שלכם בוטח בכם, אתם תגלו שהוא כבר לא נכנס לפניקה כשאתם יוצאים מהדלת. למרות שהוא כמובן היה רוצה ללכת איתכם גם, הוא לא יתמלא חרדה בכל פעם שאתם יוצאים החוצה. הכלב שלכם בוטח בכם שתחזרו הביתה ושלא תנטשו אותו.

3. מכיר את השגרה שלכם

כלבים זקוקים לשגרה כדי ליצור קשר. כשאתם מכניסים אותם לשגרה, הם יכולים להתחיל הרגיש בנוח. לדוגמא, אם אתם לוקחים את הכלב לטיול ונותנים לו אוכל בשעות קבועות, הוא לא יתמלא חרדה כל היום בתהייה האם הוא יקבל אוכל או לא. הוא ילמד את השגרה ותמיד יהיה מוכן לה. זה עובד עם אמון כי הכלב שלכם ידע מתי אתם חוזרים הביתה בסוף היום.

הכלב יתרגל לשעה בה אתם מגיעים הביתה, ולכן יהיה לו אמון בכם שתמיד תחזרו. הוא יתחיל להבין שזה שאתם לא נמצאים, לא אומר שנטשתם אותו.

4. הלך בעקבותיכם

אולי שמתם לב שהכלב שלכם מסתכל עליכם אם הוא לא בטוח לגבי משהו. הוא מתנהג כמעט כמו ילד קטן שמסתכל עליכם כדי לוודא שמה שהוא עושה זה בסדר או שהדבר הזה בטוח עבורו. הפעולה הזו מדגימה אמון מסיבות ברורות. הוא בוטח בכם שלא תתנו לו לעשות משהו שעלול לפגוע בו.

הוא גם ילך אחריכם ברחבי הביתה ויחפש זמן פינוקים וכרבולים איתכם, בגלל שהנוכחות שלכם מעניקה לו הרגשה בטחון.

 האם הכלב שלכם עושה חלק או את כל הדברים האלה? אז כנראה שהוא בוטח בכם ויש לכם קשר חזק ובריא.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן