.

אמא טיגריסית המליטה גור ללא רוח חיים – המטפלים נותרו המומים מהתגובה המיידית שלה

לידה היא אחד הרגעים הקסומים בחייו של כל הורה.

העוצמה של הבאת חיים אל תוך העולם, יצור נושם – כזה שגידלת בתוכך…זו חוויה שאין שנית לה. כמובן, לידה של הדור הבא זה לא משהו ששייך רק לבני אדם; זה משהו שבעלי חיים בכל העולם צריכים לעשות בצורה כזו או אחרת.

כשזה מגיע לבעלי חיים, ישנן שיטות רבות שהאבולוציה פיתחה כדי להביא חיים חדשים אל העולם. חלק מהן – כמו אצל כלבים וחתולים למשל – רובנו מכירים, מכיוון שראינו את זה קורה במציאות או בטלוויזיה. אבל שזה מגיע לבעלי חיים כמו טיגריסים, זה סיפור אחר לגמרי.

למרבה המזל, סרטון שעלה לרשת מראה טיגריסית ענקית ממליטה שני גורים. הסרטון הפך ויראלי ברשת כשכל העולם יכול ליהנות מהרגע עוצר הנשימה הזה…

ההמלטה התרחשה בגן חיות באוסטרליה, בו העובדים השגיחו אחר האמא זמן מה. בסרטון, אפשר לראות את קייטלין – הטיגריסית הסומטרית  – ממליטה שני גורים זכרים.

כמובן שבמקרים כאלה, הם שמו דגש כדי להבטיח שהאמא תשרוד את ההמלטה, כמו גם לשים לב לסיבוכים אפשריים שעלולים לקרות במהלך ההמלטה. במקרה הזה, צוות גן החיות צפה במוניטור כדי לוודא שהכל עובר בשלום.

כפי שאתם יכולים לראות, זמן קצר אחרי שקייטלין המליטה את הגור הראשון, ישנה שכבה דקה של ציפוי שמסייע בתהליך ההמלטה – מספק יציאה חלקה יותר מהרחם של האמא – ואז האמהות מלקקות את השכבה הזו ומורידות אותה תוך כמה שניות אחרי ההמלטה.

למרות שהיא מתגלגלת על הצד מתשישות, המשימה של קייטלין עוד לא נגמרה. יש לה עוד גור להמליט, אך הפעם זה היה קל יותר.

למעשה, הגור השני כבר בעט ברגליים לפני שהוא יצא כולו מהרחם, והמשיך לנשום בצורה מושלמת רגעים אחרי שנכנס לעולם.

וכך שני גורי טיגריס בריאים הצטרפו לאמא שלהם, מה שציין צעד חשוב במאמצי השימור של המין המדהים הזה.

טיגריסים סומטרים, כמו קייטלין נמצאים בסכנת הכחדה ממשית, כשההערכה היא שישנם בין 400 ל 600 בעולם. שניים זה אולי לא מספר גדול, אבל אלה שניים נוספים שבתקווה יהיו להם גורים משלהם.

שימור בעלי חיים כמו קייטלין זה דבר חשוב מאין כמוהו!

שתפו אם אתם חושבים שלכל המינים של החיות מגיע לחיות בחופשיות בטבע.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן