.

הכל על פיטבולים: 8 עובדות שלא הכרתם

כשמדברים על פיטבולים בתקשורת או במדיה החברתית, מדברים עליהם בשני מובנים: או שאנחנו שומעים סיפורים על כמה אגרסיבי ותוקפני הגזע (טעות ראשונה, 'פיטבול' הוא לא גזע), ומצד שני, אוהבי פיטבולים לא מסוגלים לדמיין את עצמם אוהבים סוג אחר של כלב.

לא משנה באיזה צד אתם, תמיד חשוב לעשות שיעורי בית לפני שאתם שופטים כל סוג של כלב. יש סיפורים על כלבי לברדור שתקפו אנשים ופיטבולים שהצילו אחרים, והפוך, וכל מה שבאמצע. כלבים מקבלים וסופגים את התכונות שלהם מהסביבה בה הם גדלו, ומהדרך בה גידלו אותם. אבל אנחנו בישראדוג מאמינים שכל הכלבים חשובים; אנחנו פשוט אוהבים אותם עד כדי כך.

הנה כמה עובדות על 'פיטים' שסביר להניח לא ידעתם:

1. 'פיטבול' הוא לא גזע, זה שם שמכיל בתוכו מספר גזעים כמו אמריקן פיטבול טרייר,אמריקן סטאפורדשייר (אמסטף), בול טרייר, מסטיף צרפתי (דוג דה בורדו), ובולדוג.

2. הפיטבולים הובאו לאמריקה על ידי המתיישבים הראשונה מאנגליה. הם הורבעו כדי להילחם בבעלי חיים לשם הספורט, כמו למשל נגד דובים. בסופו של דבר האכזריות הזאת יצאה מחוץ לחוק. בתחילת המאה ה 20, הפיטבולים היו ה-כלבים של אמריקה, ואפילו השתמשו בשם בתור סמל לפטריוטיות.

pt1



3. תוקפנות כלפי בני אדם זה לא מאפיין שהיה אמור לדבוק בהם. למעשה, ההיפך הוא הנכון: אומרים שהם מסוגי הכלבים הכי נאמנים שרק רוצים לרצות בני אדם. אוהבי פיטבולים יודעים שהם עדינים מאוד ליד בני אדם, כולל ילדים קטנים…ואפילו ליד בעלי חיים אחרים.

4. לסתות של פיטבולים לא 'ננעלות' באופן פיזי. למעשה, לסתות של רוטוויילרים ורועים גרמניים הם חזקים הרבה יותר. כאשר פיטבול נושך משהו ולא עוזב זה בגלל הנחישות שלו. זה מאפיין שבעלי כלבים יכולים לעשות בו שימוש לרעה (קרבות כלבים) ולטובה (כמו לעשות תרגילים). הכלבים האלה אוהבים להראות את ההישגים שלהם, אם זה לזכות בתחרות או לזחול אל הברכיים של הבעלים שלהם.

pt2



5. למעשה, הם לא כלבי השמירה הטובים ביותר. רובם ירצו להיות חברים של אנשים זרים מאשר להיות אויבים שלהם.

6. האם אתם מכירים פיטבולים מפורסמים? היה את פיטי מתכנית הטלוויזיה The Little Rascals, גראנט מפלאשדאנס, והאלוף בעל שלוש הרגליים מהסדרה מחלקת גנים ונוף. בנוסף, הלוחש לכלבים סיזר מילאן אוהב את הפיטבול הנפלא שלו ג'וניור.

7. וארבעה מכלבי הפיטבול שחולצו מגיהנום קרבות הכלבים של מייקל ויק (שחקן פוטבול מפורסם שנכנס לכלא אחרי שהורשע בארגון קרבות כלבים) הפכו להיות כלבים טיפוליים. איזה סוף מדהים!

pt3

8. פיטבול הוא לא חיית המחמד המושלמת לכל אחד. האתר של עמותת Villalobos Rescue Center מציין שאנשים שהם אגרסיביים, חסרי ביטחון או שמחפשים כלב שמירה לא יהיו בעלים טובים לפיטבול. הכלבים האלה צריכים מנהיג חזק, אהבה, תשומת לב, ואקטיביות! הם מתבגרים מאוחר וצריכים להישאר פעילים פיזית ומנטלית (למרות שבעלי פיטבולים רבים יגידו לכם שהם אוהבים לרבוץ בבית הרבה).

כמו עם כל גזע כלבים, צריך להעריך את הכלב ברמה אינדיבידואלית – ולא לפי סטריאוטיפים של גזע – על מנת למצוא את החבר המושלם בשביל הכלב עצמו וגם בשבילכם.

רוצים לעזור לפיטבולים הומלסים שעברו התעללות? לחצו כאן

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן