.

הנה 8 מגזעי הכלבים העתיקים ביותר…והעבודות המטורפות שעבורן הרביעו אותם

זה לא במקרה שכלבים נהיו החברים הכי טובים שלנו – הם נאמנים, אוהבים, וקל לאמן ולאלף אותם. אך לפני הרבה מאוד שנים, בני אדם גידלו כלבים בגלל סיבות רבות מעבר לחברות.

כפי שאבות אבותינו גילו לפני שנים רבות, כלבים יודעים לעבוד, והם עושים את המטלות שלהם בצורה מצוינת. בגלל הסיבה הזו, גזעים שונים פותחו במהלך מאות שנים על מנת לבצע משימות גדולות וקטנות כאחד.

חלק מהעבודות שהיו לכלבים בהחלט יפתיעו אתכם!

1. מזחלות

jj1

הרבה לפני שהכלב בלטו היה מביא תרופה לילדי נום, אלסקה, בני אדם היו מאמנים כלבים למשוך מזחלות. כלבי המזחלות הללו היו חיוניים לתרבויות רבות, מסיביר ועד גרינלנד.


2. שומרים על מנזרים

jj2

יחד עם המסטיף הטיבטי בעל המראה המאיים, כלבי הלאסה אפסו היו שומרים על מנזרים בודהיסטים בטיבט.

3. בייביסיטר

jj3

למרות שיצא להם מוניטין של כלבים מסוכנים, בעבר היו משתמשים בכלבי פיטבול בתור בייביסיטרים לילדים! בתקופה הויקטוריאנית, הם נחשבו לכלבי שמירה אוהבים ומלאי חיבה.

4. מחלצים באלפים

jj4

הרבה מאוד אנשים ראו כלבי סן ברנרד עם חבית מסביב לצוואר, אבל לא רבים יודעים מה הסיבה. בעבר היו משתמשים בכלבים הללו כדי לחלץ אנשים שנלכדו במפולות שלגים ובסערות, והחבית הייתה מלאה בברנדי, שחימם והפיח רוח חיים באנשים בצרה.

רועי כבשים

jj5

רעיית צאן היא אינסטינקט אצל כלבים שהתחיל לפני הרבה מאוד זמן, כאשר בני אדם החלו לביית בהמות. כשבני אדם החלו להרביע ולשמור בקר וכבשים, הם היו צריכים שהכלבים שלהם יעזרו להם לרעות את החיות.


6. אריות הים

jj6

בנוסף לעבודה עם המשטרה, מכבי האש, וגורמי חילוץ נוספים, כלבים עובדים יחד גם עם אריות הים (Navy Seals). בדרך כלל, יחידת הצבא המובחרת משתמשת בכלבי רועה בלגי (מילנואה), כמו קיירו, שהיה חבר בצוות שחיסל את אוסמה בין לאדן.

7. דייגים

jj7

כלבי הניופאונדלנד הענקיים והחביבים הם לא רק כלבי מים מעולים – הם למעשה דייגים! לפני הרבה מאוד שנים, היו משתמשים בכלבים הגדולים הללו כדי להוציא כל מיני דברים מהמים, כמו למשל רשתות דיג.

8. ציידי פטריות כמהין

jj8

אחת התכונות הבולטות אצל כלבים היא חוש הריח שלהם, אבל החוש הריח של כלב הלגוטו רומניולו הוא משהו מיוחד. בעבר היו משתמשים בגזע האיטלקי כדי לאתר את הפטרייה הנדירה והיקרה, שכל אחת מהן יכולה לעלות מאות דולרים.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

תגובה אחת על הפוסט “הנה 8 מגזעי הכלבים העתיקים ביותר…והעבודות המטורפות שעבורן הרביעו אותם

  1. df אומר:

    לתקוע סאנד ברנרד מסכן עם חבית כזאת סביב הצוואר שלו – זה לא התעללות אבל זה בהחלט גורם להם לסבל ולא לעיניין

    בטח שאלכוהול גם היה פוגע בכושר השיפוט של אדם בסכנה ובנוסף היה גורם לו לחשוב שחם שבפועל הוא מתקרר יותר מהר

    כלומר סתם גרמו לכלבים האלו אי נוחות ולחינם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן