.

זאת הסיבה שכלבים מטים את הראש כשאנחנו מדברים איתם

כל בעלים של כלב חווה את הטיית הראש הקלאסית של הכלב שלו שמתרחשת כאשר אנחנו עושים צליל מצחיק או אומרים לכלב משהו שהוא לא מבין.

נראה שהכלב לא מבין את הפקודה או שהוא מבולבל מהצליל, אז אנחנו מקבלים את הטיית הראש החמודה והמצחיקה.

til1



אבל האם זאת הסיבה האמיתית להטיית הראש? מסתבר שזה קשור לראייה של הכלב כך לפי סקר שנערך ב – Psychology Today.

כלבים הם יצורים חכמים מאוד. הם לא רק מבינים את הפקודות שאנחנו נותנים להם, אלא גם את הטון של הקול שלנו כאשר אנחנו מדברים איתם. בנוסף לכל זה, הם קוראים את שפת הגוף שלנו. במיוחד את שפת הפנים שלנו.

מסתבר, לפי האדם שהוביל את הסקר , סטנלי קורן, כלבים יטו את הראש שלנם כדי לקבל זווית ראייה טובה יותר של הפנים שלנו בניסיון לקרוא את שפת הגוף שלנו טוב יותר. לפעמים האף הגדול והארוך שלהם מפריע להם בראייה.

אלו תוצאות הסקר: מתוך 582 אנשים, 62% אמרו שכלב שלהם מטה את הראש באופן קבוע כשהם מדברים איתו. אבל הנה החלוקה: 52% מהבעלים של כלבים עם פנים שטוחות כמו פאג ובולדוג, אמרו שכלב שלהם מטה את הראש. לעומת 72% מהגזעים עם אף ארוך כמו גרייהאונד.

אז קורן הגיע למסקנה שהטיית הראש של כלב קשורה בחלקה לעובדה שכלבים עם אף ארוך מנסים לראות טוב יותר.

til2



עדיין, יש אחוז גדול של כלבים עם פנים שטוחות שמטים את הראש, למרות שהראייה שלהם לא נחסמת. קורן מאמין שמכיוון שהכלבים מקבלים חיזוק חיובי מהבעלים שלהם כאשר הם מטים את הראש, הם ממשיכים לעשות זאת, וזה מסביר את האחוז הגבוה אצל כלבי פאג ובולדוג.

הוא מסביר: "יתכן וזה קשור גם לשמיעה, או שהכלבים פשוט מנסים להיראות חמודים, אך המחקר הזה הוא הראשון מסוגו בניסיון למצוא את התשובה, ולפחות עכשיו יש לנו קצת מידע לעבוד איתו".

כך או כך, עדיין נראה שהכלבים חווים בלבול כלשהו ואולי זה חלק מהמשוואה לסיבה שהם מטים את הראש לעיתים קרובות כל כך.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

תגובה אחת על הפוסט “זאת הסיבה שכלבים מטים את הראש כשאנחנו מדברים איתם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן