.

זה מה שאתם צריכים לעשות אם הכלב שלכם בלע משהו אסור

לא משנה אם זה מקל, זוג גרביים, צעצוע או חתיכת קקי עסיסית, לכלבים מסוימים יש נטייה לבלוע פריטים שאסור להם. חלק מהדברים יעברו באופן חלק דרך מערכת העיכול, אבל אחרים יכולים לגרום לבעיות רציניות. יש מספר תאוריות באשר למדוע כלבים אוכלים באופן קבוע דברים שאינם מזון, אך אף אחד לא יודע בדיוק מה גורם להתנהגות הזאת.

dg1



עוזר וטרינר סיפר שראה חפצים זרים גדולים כמו כדור טניס ודברים מסוכנים כמו עגילי יהלום יוצאים בקלות בלי שום התערבות מלבד קצת סיבים במזון.

אך הוא גם ראה כלבים עוברים ניתוחים קשים, כואבים ויקרים כדי להוציא חסימות שנוצרו משיער, עלים, וחומרים נוספים שלא נראו רעילים. ולמרבה הצער, הוא גם ראה כלבים שמתו כתוצאה מחסימות במעיים. אז מה עליכם לעשות אם הכלב שלכם חושב שהוא טוחן אשפה מהלך על ארבע?

dg2

אכילת צואה ידועה בשם קופרופגיה. ולמרות שזה מגעיל, זה לא מהווה סיכון או איום על חייהם של הכלבים. שוב, אנו לא יודעים מדוע חלק מהכלבים עושים זאת, אבל בדרך כלל זה קשור לתזונה לא טובה, מחסור בויטמינים, בעיות בבלוטת התריס, או סוכרת. אז חשוב שתתייעצו עם הוטרינר שלכם אם הכלב שלכם אוכל צואה.

dg3

אם הכלב שלכם אוכל באופן קבוע את הצואה שלו, של כלבים אחרים או של חתולים, אז טיפול נגד תולעים ומוצר כמו For-Bid אמורים לעשות את העבודה.

dg4

עיכול חפצים זרים כמו צעצועים, אבנים או בגדים יכולים להיות מסוכנים בהרבה. הנה כמה סימנים שיעזרו לכם לזהות אם הכלב שלכם אכל משהו מסוכן. אם אתם מזהים שילוב כלשהו של הסימפטומים הללו – לכו מיד לוטרינר.

*בחילה – ריור, ליקוק בלתי פוסק של השפתיים, החנקות
*הקאות – האוכל עלול לעלות בחזרה למעלה לא מעוכל
*בטן נפוחה וכואבת
*מסרב לאכול
*איטיות, תשישות
*דיכאון – חוסר רצון לשחק, שינויים בהתנהגות, רגזנות/זעפנות
*שינויים במעיים – שלשול, עצירות

אם אתם יודעים שהכלב שלכם אכל חפץ זר, עליכם להתייעץ מיד עם הוטרינר. לפי הבדיקה הפיזית וצילומי הרנטגן, הוטרינר יכול לקבוע אם הכלב שלכם יכול להוציא את החפץ בצורה המסורתית, או שהוא יזקק להתערבות רפואית. סוגי הטיפול תלויים גם בגודל הכלב, בגיל שלו, הסימפטומים וההיסטוריה הרפואית.

dg5

אם החפץ הוא מתכתי או חד, וטרינרים לפעמים ירשמו תפריט עשיר בסיבים שיקשיח את הצואה ויצפה את החפץ בזמן שהוא עובר במערכת העיכול. אפילו חפץ קטן יכול לגרום לניקובים או קרעים במערכת העיכול של הכלב שלכם, אז יתכן ועדיין יהיה צורך בניתוח.

dg6



הגודל, הצפיפות והחומר של החפץ שהכלב שלכם אכל גם יהווה פקטור בתכנית הטיפולית. מוצרים נשיים יכולים להיות מסוכנים מאוד מכיוון שהחומר מתרחב בגלל הלחות שבמערכת העיכול. חומרים אחרים כמו שיער, שטיחים למיניהם או ביגוד יכולים להצטבר במעיים אם הכלב שלכם אוכל אותם באופן קבוע.

[shop_api cat="257, 246, 50" title="33% תרומה על כל רכישה"]

dg7

לא משנה מה הכלב שלכם בוחר, יש דרכים בהן תוכלו לנקוט כדי למנוע מקרה חירום של חפץ זר בגוף:

*תמיד השגיחו אחר הכלב שלכם כשאתם בחוץ
*השתמשו ברצועה יחסית קצרה בטיולים
*הרימו את כל הצעצועים, כביסה, וכו' כשאתם יוצאים מהבית או לא יכולים להשגיח אחר הכלב (זכרו, הכלבים שלנו אוהבים חפצים עם הריח שלנו!)
*תשקלו להשתמש בכלוב כשאתם לא פנויים לשמור עליו
*תרפדו את אזור השינה של הכלב עם חומרים בטיחותיים בלבד: תוכלו לשאול את הוטרינר על מה הוא ממליץ
*תוודאו שהכלב שלכם עובר באופן קבוע טיפול נגד תולעים
*תכירו את הסימנים והסימפטומים
*פנו לעצה או טפיול וטרינרי באופן מיידי אם יש חשד שהכלב בלע משהו

גם אתם יכולים להציל כלבים משוטטים ומחוסרי בית. לחצו כאן וגלו איך

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן