.

חוקרים חשפו על מה כלבים חולמים כשהם ישנים, וכנראה שתהיו מופתעים

האם תהיתם פעם על מה הכלב שלכם חולם? ובכן, כנראה שעליכם, כך לפי מומחים.

ד"ר דירדרה בארט, פסיכולוגית קלינית מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד, בילתה שנים במחקר על הרגלי השינה אצל בני אדם.

ולאחרונה היא דיברה על האם חיות המחמד האהובות שלנו חולמות, ואם כן, על מה הן חולמות.

gt

"מה שאנחנו יודעים בוודאות זה שלרוב היונקים יש מחזור שינה דומה לשל בני האדם, נכנסים לשלב של שינה עמוקה, בו המוח הרבה פחות פעיל, ואז לשלב של שנת ריצוד עיניים מהיר (REM), השלב בו בני האדם חולמים", אמרה בארט ל People. "זה הופך את זה לניחוש הטוב ביותר שיונקים אחרים חולמים גם".

מה כלבים חווים כשהם חולמים?

"בני האדם חולמים על הדברים שמעניינים אותם, אבל בצורה יותר ויזואלית מאשר הגיונית. אין סיבה לחשוב שחיות הן שונות. מכיוון שכלבים קשורים מאוד לבעלים האנושיים שלהם, רוב הסיכויים שהכלב שלכם חולם על הפנים שלכם, הריח שלכם ולרצות או לעצבן אתכם".

אבל זמן שכלבים חולמים על הבעלים שלהם, חתולים ממשיכים לחלום בהקיץ גם כשהם ישנים.

"אנחנו למעשה יודעים יותר על חלומות של חתולים, מכיוון שאחד מחוקרי השינה הראשונים, מישל ז'ווה, הרס את החלק הקטן במוח של החתול שמאכלס תנועות בזמן שינת REM. חתולים שוכבים בשקט בשלבי השינה האחרים, וכאשר התחיל ה REM, הם זינקו, קפצו, עשו קולות של 'היסססס' ועקמו את הגב. הם נראו כאילו הם צדים עכברים בחלומות שלהם".

הפסיכולוגית הם נתנה עצה לבעלי חיות מחמד שרוצים לוודא שלחיות שלהם יהיו חלומות טובים.

"הדרך הטובה ביותר להעניק לעצמנו או לילדים שלנו חלומות טובים יותר היא להעניק חוויות טובות יותר במהלך היום ולישון הרבה בשינה נוחה ובטוחה. כנראה שזה יהיה הדבר הטוב ביותר לחלומות של החיות שלנו גם".

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן