.

ילד עם תסמונת דאון ואוטיזם יצר קשר מיוחד עם הכלב שלו שמוכיח שכלבים הם המטפלים הטובים ביותר

כאשר ג'ונתן, ילד בן 10 עם עם תסמונת הדאון הסובל מאוטיזם, קיבל את כלב השירות שלו, שאדו, החיים שלו השתנו לטובה באופן דרמטי.

כאשר ההורים ג'ייק ורובין זאמפיר עשו מחקר לגבי התועלות של כלבי שירות עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, הם החליטו שזה בהחלט שווה הזדמנות. הם החלו לעבוד עם עמותת North Star Foundation, שם הגורים 'מתייחסים מהתחלה לילדים כעל מנהיגים טובי לב'.

jk1



"התאהבנו במודל של North Star שמעודד קשר עם כלב מגיל צעיר מאוד. בעיקרון, הכלב והילד גדלים יחד. זה מה שרצינו", אמר ג'ייק.

מאז שאימצו את שאדו, ג'ונתן יצר חברות שלא דומה לשום דבר אחר. בגלל האתגרים שלו, הוא לפעמים מרגשים מבודד; אבל עכשיו, הוא כבר לא בודד.

"לג'ונתן יש תסמונת דאון ואוטיזם, וזהו שילוב מעניין. הוא ילד כיפי ואוהב, אבל מתקשה עם תקשורת ואינטראקציה עם ילדים אחרים", הסביר ג'ייק. "רוב האנשים לא מבינים כמה אתגרים פיזיים יכולים לגרום להרגשת בדידות".

jk2

הילד האנרגטי בן ה 10 מבלה את רוב זמנו בבית עם המשפחה. הוא מתקשה במקומות הומי אדם, כמו ימי הולדת ואירועים חברתיים. וחורפים הקרים של קונטיקט, הוא נשאר בבית רוב הזמן על מנת לא לחלות. אבל עם שאדו לצידו, תמיד יש לו עם מי לשחק וחבר לצידו.

"ג'ונתן מאוהב בשאדו – תמיד מחפש אחריו, תמיד רוצה לדעת איפה הוא, ותמיד רוצה להיות בקרבתו", אמר ג'ייק.

jk3

לא רק ששאדו הכניס אור לחייו של הילד הקטן, כל המשפחה לא יכולה לדמיין את החיים בלעדיו.

מאז שאימצו את הכלב, "הפכנו להיות ממשפחה של 3 למשפחה של 4. שאדו פשוט שינה הכל. הוא כמו ילד נוסף שהצטרף למשפחה. ולמעשה, ג'ונתן קצת התקשה בהתחלה עם יריבות בין אחים – מישהו נוסף קיבל את תשומת הלב של אמא ואבא ושיחק עם הצעצועים שלו. שאדו הולך איתנו לכל מקום ואנחנו כוללים אותו בכל התכניות שלנו", אמר ג'ייק.

jk4


והנה העדות הגדולה ביותר להשפעה של שאדו: במשך 10 שנים, המילים הקבועות של ג'ונתן היו 'אמא' ו 'אבא'. אבל מספר שבועות אחרי שהם אימצו את שאדו, הוא הוסיף מילה שלישי לאוצר המילים שלו – 'דו', קיצור של שאדו.

בהצלחה לחברים הנפלאים הללו! מדהים לראות איך בעלי חיים יכולים לשנות את חייהם של בני אדם בדרך שבני אדם אחרים לא יכולים. אם אלה כלבים שאומנו במיוחד למצבים כאלה, או כלבים שפשוט אומצו וישנו את החיים של אנשים.

jk5

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן