.

מדוע כלבים מסתכלים עליכם בזמן שהם עושים קקי?

הנה אתם, בסיבוב שגרתי עם הכלב שלכם. הוא מרחרח את הדשא, מסתובב במעגלים, ואז נכנס לתנוחה. הגיע זמן לקקי.

אתם תופסים שקית ומסתכלים כדי לא לאבד את המיקום של הקקי, רק כדי לגלות שהכלב שלכם יוצר אתכם קשר עין מביך ומוזר בזמן שהוא עושה את העניינים שלו. הוא לא מפסיק לבהות בכם במשך כל הזמן!

po1

אם אתם בעלים של כלב, רוב הסיכויים שכבר חוויתם את המבט הזה בעבר. ולמרות שעיני הכלבלב האלה יכולים להיות חביבים ומהפנטים, זה עדיין…מוזר. זה לא שאי אפשר לעמוד בפנינו, והם חייבים להסתכל עלינו כל הזמן.

מחקר שנערך בשנת 2009 בתחום ההורמונים וההתנהגות התרכז במשמעות קשר העין בין כלבים לבעלים שלהם, וגילו שקשר עין הדדי יוצר תגובה פסיכולוגית שדומה מאוד לאימהות ותינוקות.



אז, באופן כללי, אם הכלב שלכם יוצר איתכם קשר עין ארוך, יתכן וזה בגלל שהוא חושב שאתם אמא שלו.

או, כמו ילד, הוא רוצה משהו.

מדלין פרידמן, מומחים להתנהגות כלבים ומאלפת עם Innovative Dog Training, אומרת שיתכן וכלבים מצפים לתגמול על כך שעשו את העניינים שלהם בחוץ (אתם יודעים, במקום לעשות אותם בפנים).

"כאשר הם גורים, רוב הגורים מקבל תגמול על כך שהם עושים צרכים בחוץ", אמרה פרידמן. "אבל רוב בעלי הכלבים לא ממשיכים עם שיטת התגמול הזאת כאשר הכלב כבר מאומן לצרכים, לפחות לא באופן תדיר. אני חושבת שהכלב זוכר את החיזוק החיובי ומקווה לקבל עוד".

AWWWW LOOK AT THIS BEAUTY!! #poopingdogs #dog #cutedog #whyitpooping #? #?

A photo posted by Pooping Dogs ?? (@whyitpooping) on





יתכן והכלב גם מחכה לברכה שלכם.

"אם כלב בוהה בבעלים שלו בזמן שהוא עושה צרכים, הוא כנראה מחפש אישור על מנת לוודא שהוא עושה אותם במקום הנכון", אמר ניק ג'ונס, מומחה להתנהגות כלבים ומאלף עם Alpha Dog Behaviour בלונדון. "אם הבעלים נזף בעבר בכלב שלו על שעשה צרכים במקום הלא נכון, זה יכול לגרום לחרדה אצל הכלב".

אפשרות נוספת היא יותר אינסטינקטיבית.

"תנוחת הקקי היא תנוחה פגיעה אצל כלבים", אומרת פרידמן. "ההרגשה הפגיעה הזאת נשארה אצלם מהאב הקדמון שלהם, הזאב, שעדיין צריך לשמור על עצמו בטבע. אני חושבת שכלבים מוודאים שאנחנו שומרים עליהם בזמן שהם נמצאים בתנוחה פגיעה לפרק זמן ארוך".

po2

כל אלה בהחלט הגיוניים, אבל ד"ר סוניה אולסון, אומרת שהכלב שלכם כנראה מנסה לתקשר איתכם.

"על ידי יצירת קשר עין, יתכן והכלב שלכם מבקש מכם רשות לעשות משהו", אמרה אולסון. "יתכן והכלב שלכם מבקש פרטיות. זה משתנה בין גזע לגזע, מערכת היחסים שלכם עם הכלב וגורמים אחרים. או שאולי אלה אתם שיוצרים את קשר העין".

בהחלט נקודה טובה. אולי אנחנו לא רוצים לפספס את המקום שהכלב שלנו עשה בו קקי. אולי אנחנו פשוט צריכים לתת להם את הפרטיות והמקום לעשות את העניינים שלהם, ואולי זאת הסיבה שהכלבים שלנו תמיד הולכים אחרינו לשירותים. נקמה?

po3

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן