.

מה הרכיבים הכי חשובים באוכל לכלבים?

בעבר הלא רחוק, לא הייתה מודעות למה שנכנס למזון הכלבים, היצרנים היו שמים תמונה יפה על האריזה וכולנו היינו בטוחים שהאוכל של הכלב מושלם עבורו ומכיל בדיוק מה שהוא צריך כדי להיות בריא.

עם השנים המודעות גדלה וגילינו שחברות המזון הגדולות בעצם "עבדו עלינו" וניסו לשים כמה שיותר מרכיבים זולים כדי לנפח את משקל השקים ולגרום לנו לחשוב שאנחנו מקבלים תמורה גדולה יותר.

ככל שעבר הזמן, התגלה קשר ישיר בין תזונת הכלב לבין מצבו הבריאותי ונוצרה דרישה לאוכל מומלץ לכלבים שיהיה איכותי, טעים וגם מזין.

השמנת כלבים וסוכרת כלבים היא תופעה רחבת היקף אשר נובעת מתזונה לקויה וגם ממחסור בכמות פעילות גופנית נאותה אשר דרושה לכל כלב וכלב על בסיס יומי.

למרות שקשה להוכיח זאת בצורה חד משמעית, ישנו סיכוי סביר שהאכלה באוכל לא איכותי עם רכיבים שאינם מתאימים לכלבים עלולה להוביל לתחלואה בסרטן אשר לצערנו גם הוא נפוץ כיום בכלבים.

על מנת לוודא שאנחנו נותנים לכלב שלנו אוכל בריא, אין מנוס מלבדוק מה מכיל המזון.

חלבון בשר ודגים

כלבים הם ציידים במקור, בטבע הם ניזונו מהטרף שלהם ולכן עד היום הם נחשבים לבעל חיים קרניבורי שזקוק לבשר או דגים על בסיס קבוע בכדי לענות על הצרכים התזונתיים שלו.

הבשר מספק לכלב את החלבון הדרוש לו להזין את גופו ולתחזק את שריריו.

כאשר ניגש לבחור אוכל לכלב, נחפש מזון שב5 הרכיבים הראשונים שלו יופיעו לפחות פעמיים מקורות חלבון מן החי כאשר בסוגים הטובים ביותר בראש הרשימה יהיה סוג כל שהוא של בשר טרי או מיובש וגם במקום השני או השלישי.

נוכל לזהות אוכל פחות איכותי אם נמצא במקום בשר טרי או מיובש יותר קמח בשר, קמח עוף או קמח דגים, הקמחים השונים פחות איכותיים אך במידה והם לא הרכיב הראשון, המזון עדיין יכול להיות ברמה סבירה, הרכיב הכי פחות מומלץ הוא תוצרי לוואי מבשר.

כך נדע שאחוז לא מבוטל מרכיבי האוכל מגיע מחומרי גלם איכותיים שיעשו טוב לכלב.

מאיפה מגיעות הפחמימות?

בשנים האחרונות הדגנים באוכל הכלבים הושמצו לא מעט ורבים מהמותגים היקרים מתגאים בעובדה שהפורמולות שלהם הן ללא דגנים, זו טעות להכליל את כל הדגנים ולסווג אותם כ-לא טובים לכלבים אך האמת היא שברוב המקרים כאשר רשום שהמזון הוא ללא דגנים הוא בדרך כלל יהיה איכותי יותר.

מה שחשוב באמת הוא לבדוק כמה דגנים יש באוכל ומה המקור שלהם, נעדיף להימנע ממזונות שעשירים בתירס, אורז, חיטה, גלוטן וקמחים של הדגנים האלה.

אם בתחילת רשימת הרכיבים יככבו הדגנים הללו, כנראה שהאוכל מכיל יותר מדיי פחמימות.

הבעיה האמיתית עם הדגנים הזולים היא שהם עשירים בפחמימות פשוטות ודלים בסיבים תזונתיים, פחמימות פשוטות מעלות את רמות הסוכר בדם ואז מפילות אותם וכך הכלב נעשה עייף ורעב שוב, הן מעמיסות על הלבלב ועלולות לגרום לסוכרת והשמנה.

חשוב להדגיש שאין כל רע בכך שהאוכל יכיל את הרכיבים הללו אך הדגש הוא על המינון ועדיף למצוא אוכל שמכיל פחמימות מורכבות מקטניות, דגנים מלאים או ירקות מזינים.

במידה ואתם רוצים ייעוץ מקצועי מחנות חיות על מנת למצוא את האוכל המתאים ביותר עבור כלבכם, נשמח לעמוד לשירותכם באנימל שופ.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן