.

מחקר חדש סוף סוף קובע: כלבים הם אכן החברים הטובים ביותר של האדם

אינספור מחקרים מדעיים הוכיחו את התועלת של חיים עם כלב. אנחנו כבר יודעים שהם מסייעים להפחתת לחץ ומסייעים לנו לשמור על כושר…אבל שני מחקרים שנערכו לאחרונה הוכיחו שכלבים הם אכן החברים הכי טובים שלנו.

חוקרים בריטים ניתחו את מערכת היחסים בין בני אדם לכלבים והצליחו להוכיח שכלבים מבינים בצורה מושלמת את רגשותיהם של בני האדם.

במחקר הזה, החוקרים התמקדו תחילה רק בבני אדם. רבים טענו שהכלבים שלהם הם חלק חיוני בחיים שלהם, לעתים תופסים מקום ברמה כזו אחרת של חברים או משפחה.

tt1

בכתבה שפורסמה במגזין Psychology Today, סטנלי קורן אימת את התוצאות של שני המחקרים. אחד, שנערך על ידי אוניברסיטת קיימברידג' ניתח את ההתפתחות הרגשית והחברתית אצל ילדים, והשני, שנערך על ידי אוניברסיטת לינקולן, ניתח את מערכת היחסים בין אנשים מבוגרים לכלבים שלהם.

הממצא הראשונה הראה שילדים שסבלו מטראומה פסיכולוגית בילדות שלהם, כמו גירושים של הורים, אבל, מחלה או בעיות במשפחה, הייתה להם נטייה גדולה יותר לקשר חזק עם הכלב שלהם, יותר מאשר עם המשפחה שלהם וחברים. סטנלי קורן אמר:

"זה מפתיע ביותר שהילדים הללו לא רק פנו לחיות המחמד שלהם בשביל תמיכה כשהם היו במצוקה, אלא שהם עשו זאת יותר מאשר הם פנו לבני משפחה שלהם. וזה למרות שהם מודעים לכך שחיות המחמד שלהם לא באמת מבינים מה הם אומרים".

tt2

המחקר השני, בו השתתפו 306 מבוגרים (232 נשים ו 74 גברים) והכלבים שלהם, ניסה להוכיח את ההנחה שהאנשים האלה פתוחים יותר עם הכלבים שלהם מאשר עם בני או בנות הזוג, ואם כן, באילו נושאים.

הם גילו גם שנשים פתוחות יותר וסומכות יותר על הכלבים שלהם מאשר גברים, בעיקר משתפות אותם בצער, פחדים וכעס.

לגברים הייתה נטייה להיות פחות פתוחים עם הכלבים ועם בנות הזוג שלהם באופן כללי, ולא ממש הבחינו עם מי הם משתפים את הרגשות שלהם.

שני המחקרים גם גורמים לנו לחשוב על המקום של כלבים העולם הרגשי של בני אדם, והם מראים שילדים כמו גם מבוגרים לפעמים מוצאים זאת קל יותר להיפתח לחבר הפרוותי שלהם מאשר לבני אדם קרובים אליהם.

יש אפילו כאלו שיגידו שכלבים מקשיבים טוב יותר מאשר בעלים, מכיוון שנשים נוטות להיפתח יותר לכלבים בנוגע לרגשות שלהן.

זה בהחלט משהו מעניין לחשוב עליו והוכחה נוספת, לא שהיינו צריכים אותה, שכלבים הם אכן החברים הכי נאמנים שלנו.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן