.

מחקר חדש קובע: בני אדם אוהבים כלבים יותר מאשר בני אדם אחרים

כבר זמן רב אנו יודעים שבני אדם רגישים לקסם שיש לכלבים.

זאת אומרת, בואו נודה בזה, אם תצטרכו לעזור או לכלב או לבן אדם, אבל אתם יכולים לבחור רק אחד, זו תהיה החלטה לא קלה. או שאולי היא כן תהיה קלה, אבל אם תחליטו ללא היסוס לעזור לבן אדם, יתכן ואתם בעמדת מיעוט.

כך לפחות מראים מחקרים שנערכו לאחרונה. סוציולוגים ואנתרופולוגים מאוניברסיטאות נורת'איסטרן וקולורדו תהו מדוע ישנן יותר תגובות זועמות ויותר תגובות באופן כללי כאשר עולים לכותרות סיפורים על בעלי חיים שעברו התעללות, לעומת סיפורים על בני אדם שעברו מקרים דומים. הם החליטו לבדוק את הנושא, והתוצאות בהחלט היו מעניינות.

החוקרים נתנו ל 256 סטודנטים דיווח חדשות מזויף. הם אמרו להם לקרוא את הדיווח ולתת פידבק לגבי איך הם הרגישו לגבי מבוגר או ילד שהוכו קשות לעומת גור כלבים שהוכה קשות.

הסתבר שהסטודנטים הרגישו יותר אמפתיה כלפי הכלבים מאשר בני האדם המבוגרים, כשהמחקר כתוב: "מצאנו יותר אמפתיה עבור קורבנות שהם ילדים, גורים, וכלבים מבוגרים מאשר קורבנות שהם בני אדם מבוגרים. הגיל משחק תפקיד באמפתיה אצל קורבנות שהם בני אדם אבל לא אצל קורבנות שהם כלבים".

Google

אז מסתבר שהיו הבדלים ברגשות של בני אדם, תלוי בבני אדם לעומת כלבים. אבל מדוע הם בחרו את החברים הפרוותיים שלנו על בני אדם?

"יתכן מאוד שאנשים רואים בכלבים כיצורים פגיעים, לא משנה בני כמה הם, כאשר משווים אותם לבני אדם בוגרים", כתוב במחקר. "במילים אחרות, בני אדם רואים בכלבים, לא משנה אם הם צעירים או מבוגרים, באותה הצורה כפי שהם רואים תינוקות; רואים בהם יצורים שלא יכולים להגן על עצמם, בהשוואה לבני אדם בוגרים".

Flickr

תוצאות המחקר לא הפתיעו את ראסל הרטשיין, מאלף ומומחה להתנהגות של בעלי חיים, שאמר, "כלבים מספקים אהבה ללא תנאי ופעמים רבות בני אדם יוצרים איתם קשר חזק בהרבה מאשר קשרים שיש להם עם בני אדם אחרים".

ובכן, אי אפשר להגיד שהופתענו שכלבים יוצרים יותר רגשות אצל בני אדם. האם תוצאות המחקר הפתיעו אתכם?

אם הייתם עושים הכל בשביל הכלב שלכם, שתפו את הכתבה ועזרו לנו לשים סוף להתעללות בבעלי חיים.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן