.

מחקר חדש קובע: עיני הכלבלב המסכן הן בסך הכל דרך של הכלב שלכם לשלוט בכם

עיני כלבלב מסכן.

הן כל כך חמודות, ולפי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת פורטמות', כלבים פיתחו את היכולת לעשות את העיניים העצובות והתמימות האלה על מנת לתקשר טוב יותר עם בני אדם.

בשביל המחקר, החוקרים השוו את האנטומיה והתנהגות של כלבים לשל זאבים וגילו שלמרות שסדר שרירי הפנים שלהם דומים, היה חלק מעל העיניים שלהם ששונה.

לכלבים, שהתבייתו מהזאבים לפני כ 33,000 שנים, יש שרירי קטן שמאפשר להם להרים את הגבות גבוה.

ד"ר ג'וליאן קמינסקי, שהוביל את המחקר, אמר שהראיות 'משכנעות' שכלבים אכן פיתחו שריר כדי להרים את הגבות שלהם.

pixabay

בנוסף למחקר שלהם על האנטומיה של כלבים וזאבים, הם גם חקרו את ההתנהגות בעלי החיים.

המחקר, אשר פורסם ב Proceedings of the National Academy of Sciences, מצא שכאשר היה חשוף לבן אדם למשך שתי דקות הכלב הרים את הגבות הפנימיות שלו "יותר ובתדירות גבוה יותר מאשר זאבים".

"הממצאים מעידים שההבעה של כלבים עם הגבות היא אולי תוצאה של תת המודע של בני האדם אשר השפיע על בחירות שהם עשו בזמן הביות של הכלבים. כאשר כלבים עושים את המחווה הזו, נראה שזה גורם לבני אדם רצון לטפל ולדאוג להם. זה נתן לכלבים את הרצון להזיז את הגבות יותר, כדי לקבל יתרון על פנים אחרים וכך 'עיני הכלבלב המסכן' נדבקו אצל הדורות הבאים".

pixabay

על מנת שהחוקרים יוכלו לקבוע האם עיני הכלבלב המסכן הם תוצאה של אבולוציה הם השוו את אנטומיית הפנים והתנהגות של כלבים לזאבים וגילו שהשריר אשר מאפשר לכלבים להרים את הגבות הוא בסך הכל מקבץ קטן של סיבים אצל זאבים.

"זה הבדל עצום אצל אותו מין שהופרד לפני 33,000 שנים בסך הכל ואנחנו חושבים שהשינוי המהיר של שרירי הפנים קשור באופן ישיר לאינטראקציה של כלבים עם בני אדם", אמרה אן בורוס, אחד ממחברות המחקר.

pixabay

החוקרים נדהמו מאיך השריר, שכל כך דק שאפשר לראות דרכו, התפתח בפרק זמן כל כך קצר והשפיע בצורה כל כך גדולה על הקשר שבין כלבים לבני אדם.

"זה באמת מדהים שההבדל הפשוטים האלה בהבעות הפנים עזרו להגדיר את מערכות היחסים בין הכלבים המבויתים הראשונים לבני האדם", אמר אדם הרטסון רוב, אנטומיסט שלקח חלק במחקר.

אתם מאמינים לזה? 

כלבים התפתחו עם הזמן כדי לתקשר טוב יותר עם בני  אדם והתוצאה היא עיני הכלבלב המסכן שאי אפשר להתעלם מהם.

שתפו את זה בפייסבוק עם החברים שלכם אם גם אתם לא יכולים לעמוד בפני הפרצוף הזה של הכלב שלכם. 

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן