.

עמותת ווינגז ישראל: העמותה שמטיסה כלבים מישראל לארצות הברית ומצילה את חייהם

עמותת ווינגז ישראל למעשה נולדה כפרויקט בשם "The Canaan Dog Rescue Project" בחודש מאי 2015. הוגת הפרויקט ומנהלת העמותה, אביטל רוזן, מודעת היטב למצבם הקשה של הכלבים המעורבים מגזע הכנעני בהסגרים ובעמותות ומכאן נכונותה לנסות ולמצוא פתרון יצירתי אך עם זאת לא זול במציאת בתים חמים בארה"ב. אנו שמחים לומר כי עד כה העמותה הצילה קרוב ל 200 כלבים.

הרי הם הכלבים הכי ישראלים שיש ולצערנו, כלבים אלו פופולריים מאוד בהסגרים, בעמותות ובפנסיונים כאן בארץ ולדאבוננו, אף מומתים בגלל מספרם הרב ואימוצם המועט. תהא הסיבה אשר תהא וישנן המון סיבות של "למה לא", המציאות העגומה של כלבים אלו, היא המתה בהסגרים או שיכחה נוחה בכלביות במשך חודשים ואף שנים עד למותם הטבעי.

מדוע ארה"ב?

בהתחשב בגודלם ובצורכיהם של הכלבים הללו וכמובן באינטליגנציה המאוד גבוהה שלהם, מציאת בתים לכלבים הללו הפכה למשימה כמעט ובלתי אפשרית כאן בארץ. בעוד שהכלבים הללו יכולים להסתגל לחיים בדירה בתנאי שמאפשרים להם לפרוק אנרגיה יומיומית בחוץ, הסביבה האופטימלית הינה גינה ושטח גדולים ומגודרים צמודים לבית קרקע כדי שיוכלו לשרוף אנרגיה ומכאן שפרויקט הטיסות עונה בדיוק על צורך זה. במדינה זעירה כמו ישראל שבה מתגוררים אנשים רבים בבנייני מגורים ועובדים שעות רצופות, מענה לצורכיהם של הכלבים הללו מאתגר דיו.

איך זה עובד?

ההסבר הכי פשוט הוא למצוא בתים לכלבים המחכים חודשים ואף שנים לבית בישראל ולא מוצאים. ההסבר המורכב הוא שיתוף פעולה הבנוי משרשרת אנושית של אנשים הרואים בפרויקט זה הצלת חיים ממשית. גולת הכותרת כאן היא הטסתם לאנשים הרוצים אותם מעבר ים.

מרגע הכרזה על הטיסה העתידית, פעילי ופעילות העמותה מאתרים כלבים שלדעתם יתאימו לבתים. הכלבים יכולים להגיע מפנסיונים, כלביות רשותיות, מהשטח, מהסגרים ואף ממאמצים אשר התחרטו ורוצים להחזירם וכיוב'.

לאחר הבחירה, כל כלב המועמד לטיסה, נשלח לבתי אומנה בארץ כחודשיים לפני תאריך הטיסה בכדי לאמוד את התנהגותו מקרוב וכדי ללמדו מהו בית על כל צורותיו כגון: ביות, ילדים, אנשים זרים, גברים, רעשי סביבה, חינוך לצרכים, הליכה עם רצועה וחשיפה לכלבים אחרים ואף חתולים.

תוך כדי השהייה בבתי האומנה כל מועמד עובר סידרת הכנה מבחינה רפואית הכוללת: בדיקת דם כללית ובדיקה גופנית, עיקור/סירוס, חיסון כלבת, חיסון משושה, תילוע, טיפול נגד פרעושים וקרציות וחיסון נגד שעלת המכלאות.

לנו, שיתוף פעולה קרוב וחם עם עמותות NO KILL במדינות צפון מערב ארה"ב אשר נבחרו על ידי נציגי העמותה ולשם כאמור טסים הכלבים. הסיבה שאזורים אלו נבחרו היא משום שלמדינות אלה, יש שטחים עצומים המותאמים לצורכי הכלבים שלנו. מניסיוננו, זמן ההמתנה לאימוץ הינו בין מספר ימים בודדים לחודש ימים.

בעיית מימון הפנסיונים ופתרון העמותה

מצאנו דרך מקורית להציל חיים ולחסוך אלפי שקלים בחודש לפעילים, למתנדבים ולעמותות. 1,000 ₪ הינם שווי ערך לכרטיס טיסה לכלב. המון כלבים היום תקועים חודשים ואף שנים בכלביות ופנסיונים ללא הבטחה לבית. פעילים, מתנדבים ועמותות קורעים תחת נטל התשלומים החודשיים ואף גם קורסים מהם. אנחנו מציעים, תנו לנו את ה 1,000 ₪ שאתם משלמים עבור שהייה חודשית עבור כל כלב בפנסיון, ואנחנו נטיס אותו הביתה.

לדף הפייסבוק שלנו

לתרומות

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן