.

זאת הסיבה שאתם צריכים לבטוח בכלב שלכם כשהוא לא בוטח במישהו

מכירים את זה שאתם סומכים על כושר השיפוט של הכלב שלכם יותר מאשר אתם סומכים על שלכם? ובכן, זה בהחלט מוצדק.

מסתבר שהאינסטינקט שלכם לגבי האינסטינקט שלהם היה נכון.

חוקרים באוניברסיטת קיוטו ביפן פרסמו לאחרונה את הממצאים שלהם ב Animal Cognition על מחקר שנערך על כלבים והאם הם יכולים לשפוט ולזהות אמינות של אדם.

ami



התוצאות? כלבים בהחלט יכולים לדעת אם מישהו מטעה או משקר.

במהלך המחקר המשתתפים בחנו 34 כלבים בארבעה סבבים שונים. החוקרים השתמשו בשני מיכלים, אחד עם אוכל, השני בלי. בסבב הראשון, המדענים הצביעו על המיכל עם האוכל כדי לראות אם הכלבים ילכו אליו. בסבב השני, הם הצביעו על המיכל בלי האוכל. ואז, בסבב השלישי, הם הצביעו שוב על המיכל עם האוכל.

jd

הם גילו שאחרי הסבב השני, הכלבים לא סמכו שהמשתתפים יתנו להם מידע מדויק בסבב השלישי.

אז, בסבב הרביעי אדם חדש הצביע על המיכל עם האוכל, והכלבים מילאו אחר הרמז/הוראה של האדם החדש.

כפי שהחוקר הראשי אקיקו טקאוקה אמר ל BBC:

"זה מצביע ש…הכלבים יכלו להשתמש בניסיון ובמה שהם למדו מאותו חוקר כדי להעריך אם הוא מדריך שאפשר לסמוך עליו…לכלבים יש אינטליגנציה רגשית מורכבת יותר ממה שחשבנו. האינטליגנציה הרגשית הזו התפתחה בצחורה סלקטיבית במהלך ההיסטוריה הארוכה שלהם עם בני אדם".

זה לא אמור להפתיע יותר מדי הורי כלבים. למעשה, לא רק שכלבים מסוגלים לדעת מתי מישהו משקר, הם לפעמים משקרים בעצמם! (זה אומנם לא מוכח מדעית, אבל אתם יודעים שכלבים יכולים להיות תחמנים לא קטנים).

כפי שבראיין הייר, מנהל המחקר של Dognition אמר ל BBC:

"הם בוחנים את המידע שאנחנו נותנים להם ומבססים את האמינות שלו על ידי כך שהם בודקים אם הוא עוזר להם להשיג את המטרות שלהם. כלבי משפחה רבים, למשל, יתעלמו מהמחווה שלכם אם אתם מצביעים למקום הלא נכון וישתמשו בזיכרון שלהם כדי למצוא את החטיף המוחבא ."

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן