.

גאוני! המכונה הזאת מאכילה כלבים משוטטים וחתולי רחוב בתמורה למחזור בקבוקים

עם כ 14 מליון תושבים שחיים בעיר, איסטנבול שבטורקיה היא אחת הערים הגדולות בעולם.

יחד עם התושבים הרבים חיים כ 150,000 כלבים וחתולים משוטטים. הבעיה של בעלי חיים משוטטים לא עולה לכותרות בטורקיה מכיוון שכל ניסיון להעלות את הנושא על סדר היום נתקל בהתנגדות של הממשלה.

פעילי למען בעלי חיים אמרו שאחת הבעיות המרכזיות היא הברחה של חיות וחנויות לא חוקיות של בעלי חיים.

"מבריחי חיות מקבלים קנס של מאות יורו בלבד, וזה במקרה הגרוע. הם ממשיכים להביא גורים גזעיים ולמכור אותם לחנויות. אנשים קונים את הגורים מהחנויות, ואז נוטשים אותם ברחוב ברגע שקשה להם לגדל אותם".

בינתיים, בעלי חיים משוטטים גוועים למוות. כדי לעזור בבעיה זו, חברה טורקית בשם Pudgeon השיקה את המכונה האוטומטית שמשחררת אוכל ומים בתמורה למחזור בקבוקי פלסטיק. זה לא רק מעודד אנשים למחזר ולשמור על הרחובות נקיים, אבל גם מעורר מודעות לבעיה של החיות הנטושות בעיר.

שאריות המים נאספות, והכסף ממחזור הבקבוקים הולך לתחזוק המכונה וקנייה של אוכל לחיות. מספר הולך וגדל של המכונות האוטומטיות הללו מופיע בשכונות בעיר.

לפי ביג ת'ינק, 'ב 2012, הממשלה כתבה טיוטת חוק שתשלח את הכלבים המשוטטים ל 'פארק חיות בר' מחוץ לגבולות העיר. הצעת החוק עוררת את זעמם של פעילים למען בעלי חיים שהפנו למעשה אכזרי וברוטלי משנת 1910 כאשר הכלבים המשוטטים של העיר נשלחו לאי והושארו שם לאכול אחד את השני או למות מרעב'.

"אם אנחנו אוהבים זאת או לא, אנחנו צריכים לקחת אחריות ולקבל את העובדה שכלבים משוטטים וחתולים לא הופיעו ברחובות שלנו סתם כך בבוקר בהיר אחד", אמר אחמט סנפולט, עורך דין שמתמחה בזכויות בעלי חיים שמתגורר באיסטנבול.

בסופו של דבר, המכונות האוטומטיות הן לא פיתרון לטווח הרחוק. אך התכנית מעודדת לא רק למחזר, אלא גם מעוררת מודעות לנושא וממריצה את התושבים ללחוץ על הממשלה שתטפל בסוגיה ותמצא פתרונות ארוכי טווח.

חושבים שצריכות להיות מכונות כאלה מפוזרות בכל עיר בישראל? אם כן, שתפו את הכתבה בפייסבוק!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן