.

גזע כלבים שמעולם לא שמעתם עליו הוא הסיבה שאנחנו נלחמים היום נגד התעללות בבעלי חיים

כלבים טובים יותר מבני אדם בדברים רבים, כולל להריח פצצות, להיות חמודים ולהכיר חברים חדשים. אבל פעם היה כלב שעבד במטבחים, לגזע של הכלב קראו Turnspit.

במהלך המאה ה 16, עובד המטבח הבכיר ביותר בבריטניה היה כלב. כלב ה Turnspit הורבע וגדל על מנת שיוכל לרוץ בתוך גלגל עץ שסובב גריל, שצלה את הבשר בצורה שווה מעל אש פתוחה, "בדרך שאף טבח או מלצר לא יכל לעשות טוב יותר", כך לפי הרופא ומומחה לכלבים ג'ונאס קאיוס שאמר את הדברים בשנת 1576, כפי שהם מופיעים בספר Pawprints of History.





לפני שכלבים השתלטו על העבודה, היא הייתה שייכת לילדים צעירים שלא הצליחו לבצע את המשימה למשך שעות ארוכות. גלגלי העץ היו מונחים רחוק מהלהבה על מנת לשמור על הכלבים. כלבי Turnspit היו קטנים, חזקים ונמרצים.

הזואולוג קארל לינהאוס קרא להם Canis vertigus, 'הכלב המסוחרר' בלטינית.

br2

נפילתם של כלבי ה Turnspit הגיעה כאשר החלו להעביד אותם בארצות הברית. ב 1850, המייסד של צער בעלי חיים, הנרי ברג, ראה את התנאים בהם חיו כלבי ה Turnspit במלונות במנהטן. התנאים היו כל כך גרועים וזה מה שהוביל את ברג להקים את הארגון ב 1866. באופן מקרי, זה היה בתקופה שבה הכלבים החלט להיכחד, ו 50 שנים לאחר מכן, הם נעלמו לגמרי.

br3



יש עדיין כלבת Turnspit אחת בעולם, וקוראים לה וויסקי. היא נמצאת בתצוגה במוזיאון אברגאבני בוויילס, כשהיא מוצגת עם פרחים ורקע כחול יפה. עובדת ותיקה של המוזיאון, סאלי דיוויס, מסדרת את התצוגה כסימן שמישהו טיפל בה ואהב אותה מאוד.

עדיין לא הבנתם איך היו החיים של כלבי ה custodian. צפו בסרטון הקצר.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן