.

זאב נתקל בכלבת לברדור ונעמד מולה אף לאף. מה שקרה אחר כך היה בלתי רגיל ומופלא!

זה רומאו. הוא נהיה מפורסם בג'ונו, אלסקה, בהיותו זאב בודד שמשחק עם הכלבים המקומיים בקרחון מנדנהול במהלך חודשי החורף. יש שם אפילו מחווה מיוחדת עבורו.

הכל החל בדצמבר 2003, כאשר צלם הטבע המקומי, ניק ג'אנס, הבחין בזאב ממרפסת ביתו. הוא לא דמיין שהוא יראה אותו שוב, אבל במהלך החודשים הבאים הם פיתחו מערכת יחסים ייחודית ומיוחדת. לא רק שהזאב נשאר קרוב – שזה נדיר מאוד עבור חיה שהטריטוריה שלה מתפרסת על מאות קילומטרים – הוא גם החל לשחק עם אחת הכלבים של ניק – כלבת לברדור.

po1 po2



התמונה למעלה הייתה המפגש הראשון שלהם. דקוטה, כלבת הלברדור התחמקה מג'אנס ונעמדה אף לאף עם רומאו.

"החזקנו את הקולר שלה עם הידיים, אבל לפתע היא הצליחה לחמוק מהאחיזה", אמר ג'אנס לנשיונל ג'אוגרפיק.

wo1

רומאו החל לשחק באופן קבוע עם כלבים של אנשים שהתגוררו בסביבה. חודשים הפכו לשנים, והזאב היה מגיע באופן קבוע לבקר את הכלבים.

wo2
"זה דבר אחד להיתקל בזאב ושהמפגש יהיה יותר ממספר דקות", אמר ג'אנס. "אבל זה התרחש במשך שש שנים".

תוחלת החיים הממוצעת של זאב היא שלוש שנים בלבד.

wo3

ג'אנס מתעד את מערכות היחסים הבלתי סבירות האלה בין הזאב לכלבים בג'ונו בספר החדש שלו שנקרא A Wolf Called Romeo

wo4
"עבור החבר שלי הארי רובינסון, שהייתה לו מערכת יחסים קרובה ומדהימה עם הזאב. הזאב היה מביא לו צעצועים שהוא היה מחביא", אמר ג'אנס. "אחד מהם היה גוש קלקר. רומאו היה מרים אותו מביא אותו להארי כדי שיזרוק לו. זה ברור שהוא הבין את ההתנהגות שאנחנו רואים בכלבים. כל בעל חיים אינטליגנטי, מלווייתן קטלן ועד גרגרנים, ירצו לשחק כאשר יש להם פנאי והם לא עסוקים בהישרדות".

wo5



"הדבר המדהים הייתה ההבנה של רומאו. זאת לא הייתה רק ההבנה והסבלנות שלנו. זה היה השילוב שלנו, שלו ושל הכלבים. היינו שלושה מינים שעובדים יחד ולומדים איך להסתדר בהרמוניה מושלמת. והצלחנו לעשות זאת בצורה נפלאה".

wo6

כדי לקרוא סיפורים על רומאו אתם יכולים לרכוש כאן את הספר A Wolf Called Romeo

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן