.

זה מה שקורה לכלבים שנולדו בהרבעה לא נכונה

זאת נואל, כלבת רועה אוסטרלי לבנה לגמרי.

נואל חרשת לחלוטין, ועיוורת חלקית. היא מעולם לא נתנה לאתגרים שלה להפריע לה, ומעולם לא תיתן – אבל למרבה הצער, חייה של נואל לא היו צריכים להיות כאלה.

no1



כאשר כלבים עם פרווה מסוג מסוים (merle coat) מורבעים יחד עם כלבים עם אותה הפרווה (merle-to-merle breeding), התוצאה הסופית יכולה להיות מה שנקרא double merle, כך לפי Deaf Dogs Rock, עמותה שמוצאת בתים עבור כלבים חרשים. זה יכול להוביל לחוסר פיגמנטציה באוזניים שלהם, מה שגורם לחירשות מולדת. אם לכלב יש עור בלי פיגמנטציה באוזניים, קצוות העצבים מתנוונים ולבסוף מתים לגמרי בשבוע הראשון בחייו של הכלב.

no2

לכל גור בהרבעה של merle-to-merle יש סיכוי של 25 אחוז להיוולד כ double merle, אמרה כריסטינה לי מעמותת Deaf Dogs Rock. "חירשות של כלבים יכולה להיות תוצאה של הרבעה רעה", אמרה לי. "למשל, לגורים שנולדו בהרבעת merle-to-merle יש סיכוי של 25% להיוולד חירשים ועם ראייה לקויה".

מרביעים רבים לא לוקחים בחשבון את טובת ובריאות הגורים, מה שגורם להרבה גורים להיוולד חירשים או עיוורים. מה שעוד יותר גרוע זה שמרביעים הורגים גורים שנולדו עם בעיות בריאותיות. "אנחנו מנסים לחנך מרביעים שהעמותה שלנו יכולה לעזור למצוא בתים לגורים האלה", אמרה לי.

גזעים עם סיכוי גבוה להיוולד חירשים בגלל הרבעה לא נכונה הם רועים אוסטרלים, פיטבול, דני ענק, דלמטי ובולדוג אמריקאי.

no3



נואל הרועה האוסטרלית היא תוצאה של הרבעה לא נכונה, אבל המשפחה שלה מתייחסת אליה כמו לכלב רגיל, כשהאתגרים שלה הם הדבר הכי יפה בה. נואל לא יודעת שהיא שונה, ובאופן מדהים, הביטחון העצמי והשמחה שלה העלימו לחלוטין את עברה המצער.

גם פגסוס הדני הענק היא תוצאה של הרבעה לא נכונה. כל הגורים שנולדו יחד עם פגסוס מתו, מלבדה, ואף אחד לא ציפה שהיא תחייה חיים ארוכים.

peg1

למרות שהכלבים האלה הם תוצאה של הרבעה של אנשים בורים, אנחנו עדיין צריכים להעניק להם בתים אוהבים ולעזור להם באתגרים שעומדים בפניהם.

אל תקנו כלבים, תאמצו. אנחנו יכולים לעזור לחולל שינוי. הכל תלוי בנו.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן