.

חדשות מעולות: עיר סינית אסרה בחוק על אכילת כלבים וחתולים אחרי התפרצות נגיף קורונה

בזמן שמגיפת הקורונה משתלטת על חייהם של תושבים בכל העולם ומשפיעה על חיי היומיום שלנו, קשה מאוד לראות דברים חיוביים בסיטואציה.

אבל בשבועות האחרונות ראינו שיפור לא צפוי בחייהם של בעלי חיים, כולל שינויים שישפיעו לטובה על החיים שלהם אחרי שהמגיפה תיעלם.

ועכשיו ישנן חדשות נפלאות: עיר סינית הודיעה שהיא אוסרת באופן רשמי על אכילת כלבים וחתולים.

Shutterstock

העיר שנזן שבסין הציגה חוק בפברואר, ובו האיסור על צריכת בעלי חיים כגון כלבים, חתולים, נחשים וצפרדעים. לפי BBC החוק עבר ביום רביעי בשבוע שעבר, ויכנס לתקוף ב 1 למאי.

"איסור על צריכת חיות בר הוא דבר שכיח במדינות מפותחות וזו דרישה אוניברסלית בעולם המודרני", רשום בהצעת החוק.

החוק הוא חלק מהניסיון להביא לסגירת השווקים הלא חוקיים שעלו לכותרות לאחר התפרצות נגיף קורונה. לפי הדיווחים מקורו של הנגיף הוא באחד השוווקים הללו שמוכרים בשר של חיות בר.

צריכת בשר של בעלי חיים כמו כלבים וחתולים אינה שכיחה – רוב האזרחים הסינים אומרים שהם מעולם לא אכלו ולא מתכוונים לאכול. אבל מיליוני כלבים מומתים מדי שנה ברחבי אסיה בשביל הבשר, והסחר בכלבים הללו הוא אכזרי וברברי במיוחד: הכלבים הללו נגנבים או שהם כלבים משוטטים שמוחזקים בתנאים מחרידים.

Shutterstock

החוק החדש גם מאשר את המעמד של כלבים וחתולים כחיות מחמד.

"כלבים וחתולים יצרו עם בני אדם קשרים קרובים הרבה יותר מבעלי חיים אחרים, ואיסור על צריכת בשר כלבים וחתולים וחיות מחמד אחרות הוא דבר שכיח במדינות מפותחות ובהונג קונג וטייוואן", רשום בהצעת החוק של שנזן.

Shutterstock

לפי הצעת החוק, אדם אשר יתפס אוכל חיה מוגנת יקנס בסכום השווה ל 11,000 ש"ח, ומוכרים יקנסו בסכום כפול. למרות שהחוק מתייחס לעיר סינית אחת בלבד כרגע ולא ישים סוף לסחר הבשר, הוא יכול לתת השראה ולעודד ערים אחרות להעביר חוקים דומים.

"זה בהחלט יכול להיות רגע מכונן במאמץ לשים סוף לסחר הבשר האכזרי הזה אשר הורג כ 10 מיליון כלבים ו 4 מיליון חתולים בסין מדי שנה", אמר ד"ר פטר לי, מומחה למדעי ההתנהגות בסין.

מצער שהיינו צריכים מגיפה כדי לתת השראה לשים סוף לסחר הבשר הנוראי הזה, אבל זה עדיין ניצחון – בתקווה שהוא יעודד ערים אחרות להעביר חוקים כאלו.

שתפו את החדשות המצוינות!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן