.

כלב של אישה נמצא בחדר המיון אחרי שהיא קנתה לו עצם. זאת אזהרה שכל אוהב כלבים חייב לראות!

"היזהרו ממח עצם. הנה עוד כלב בלי מזל". זאת הכותרת שנתן בית החולים הוטרינרי 'וואסון ממוריאל' כאשר הם שיתפו תמונה של מח עצם תקוע על הלסת התחתונה של כלב.

זה נראה רציני למדי, והאמת היא שזה משהו שוטרינרים רואים לעיתים תכופות. הרבה יותר ממה שהם היו רוצים.

vt1



כבאים בנורת' יורק, קנדה, הגיבו לקריאת חירום דומה רק לפני מספר ימים, כאשר אישה הופיעה עם הכלבה שלה ג'ינג'ר שהייתה זקוקה לעזרה. כלבת הרועים המעורבת בת 10 החודשים הייתה זקוקה לטיפול כאשר עצם דומה נתקעה על הלסת התחתונה שלה. מסתבר שהאישה נסעה לוטרינר שלה שאמר לה לנסוע לבית החולים הוטרינרי, אבל היא משום מה החליטה לעצור בדרך בתחנת כיבוי האש.

vt2

למרות שהכלבה לא הייתה בסכנת חיים ועדיין נשמה, הכבאים החליטו לקחת בעצמם את הכלבה לבית החולים הוטרינרי ווילודייל ולעזור לוטרינרים להסיר את העצם. הם חתכו את העצם משני הצדדים בעזרת דיסק חשמלי קטן.

ד"ר ג'ונתן בלום, הוטרינר שטיפל בג'ינג'ר, אמר שזה לא דבר נדיר שמגיעים למרפאה כלבים עם מח עצם תקוע להם על הלסת. "אנחנו רואים את זה לא מעט", הוא אמר ל City News. "הם מגיעים כשלסת התחתונה שלהם תקוע בתוך מח עצם." הוטרינר אמר שהבעיה היא שהעצם נתקעת על השיניים הגדולות של הכלב וכאשר השפתיים שלהם מתנפחות העצם ננעלת מסביב ללסת. 



vt3
בדרך כלל הוטרינרים מרדימים את הכלבים ואז מנסים להוריד את העצם באופן ידני, אבל כאשר זה לא עובד הם צריכים לנסר אותה. ד"ר בלום אמר שזאת הפעם הראשונה שהוא קיבל עזרה מכבאים.

ד"ר בלום ו-וטרינרים נוספים מזהירים את בעלי הכלבים מפני עצמות שכאלה. העצמות יכולות לשבור את השיניים של הכלב, וגם להישבר ולגרום לבעיות רציניות בבטן.

בבקשה שתפו את הטיפ הבטיחותי הזה עם כל אוהבי הכלבים שאתם מכירים.

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן