.

מחקר חדש חושף את ההשפעות האכזריות שיש לעישון פסיבי על חיות המחמד שלנו

ב 29 לדצמבר 2015 אוניברסיטת גלזגו שבסקוטלנד הכריזה שהפסקת עישון צריכה להיות ההחלטה של כל אחד לכבוד השנה החדשה – למען חיות המחמד שלהם.

מחקר שנערך זמן רב על ידי האוניברסיטה מראה קשר ישיר בין ההשפעה שיש על חיות מחמד שגרים בסביבת עישון וסיכון גבוה יותר לבעיות בריאותיות כולל סוגים שונים של סרטן, נזק לתאים ובעיות משקל.

smk1



פרופסור קלייר נוטנבלט, המתמחה בתרופות לבעלי חיים קטנים ואונקולוגית בבית החולים הוטרינרי של האוניברסיטה, חקרה את ההשפעות הבריאותיות של עישון על כלבים וחתולים.

פרופסור נוטנבלט אמרה: "הממצאים שלנו מראים שיש השפעה ישירה על חיות מחמד שחשופים לעישון בבית. זה גורם לנזק לתאים, מעלה להם את המשקל אחרי עיקור וסירוס ומגביר את הסיכון לסוגים שונים של סרטן".

cl1

"כבר ראינו בעבר שכלבים יכולים לשאוף כמויות גדולות של עשן כאשר הם גרים בבית מעשן", היא אומרת. "המחקר הנוכחי שלנו על חתולים מראה שההשפעה על חתולים גדולה הרבה יותר. יתכן וזה בגלל העובדה שחתולים מטפלים בעצמם באופן מתמיד, וזה מגביר את כמות העשן שהם שואפים לתוך הגוף".

"ממצא נוסף שעלה מהמחקר הוא שכלבים אשר גרים עם בעלים שמעשן העלו משקל גדול יותר אחרי הסירוס מאשר כלבים שגרים עם בעלים שלא מעשן".

cl2

הסיכון לסרטן

החוקרים מצאו גם רמות גבוהות יותר של הגן שמסמן נזק לתאים בכלבים בבתים מעשנים לעומת לא מעשנים. אותו הגן "נמצא בצורה שונה בסוגי סרטן שונים של כלבים במחקרים אחרים", אז החוקרים קוראים לזה 'אינדיקטור מדאיג'.

ויקטוריה סמית', מנתחת וטרינרית, שחוקרת את הקשר בין עישון פסיבי ולימפומה (סרטן בבלוטות הלימפה), סרטן בתאי הדם אצל חתולים, אמרה: "העבודה שלנו הראתה עד כה שחתולים שואפים כמויות גדולות של עשן ואפילו שיש להם גישה אל מחוץ לבית לא משנה דבר".

cl3

"בעלי חתולים שעישנו באופן קבוע לא ליד החתול שלהם לא שמרו והגנו על החתול מפני חשיפה לעשן, אבל כן הפחיתו את כמויות העשן שהחל שאף לתוך הגוף".

המחקר הראה גם שכאשר בעלי חתולים הפחיתו את מספר מוצרי הטבק שהם מעשנים ביום לפחות מ 10, רמות הניקוטין בפרווה של החתול ירדה באופן דרסטי, אבל עדיין הייתה גבוהה יותר מאשר בבתים לא מעשנים.

פרופסור נוטנבלט סיכמה: "כולנו מודעים לסכנה שבעישון וזה חשוב שנעשה כל שביכולתנו כדי לעודד אנשים להפסיק לעשן. בנוסף לסיכון למעשן עצמו, יש סכנה בעישון פסיבי לאחרים. בעלי חיות מחמד לא חושבים על ההשפעה שיש לעישון על החיות שלהם".

cl4



אתם יכולים להפחית את החשיפה של העשן אליה חיית המחמד שלכם נחשפת על ידי כך שתעשנו בחוץ, או תעשנו פחות בתוך הבית. אבל האופציה הטובה ביותר היא כמובן להפסיק לעשן לגמרי.

המחקר עדיין לא הגיע לסיומו, והוא יפורסם במהלך השנה הקרובה.

האם צריך להיות חוק?

המחקר הזה בהחלט לא מפתיע – אחרי הכל, כולנו יודעים שעישון פסיבי מזיק לבני אדם, אז זה רק הגיוני שהוא יזיק גם לבעלי חיים. אבל האם צריך להתייחס לזה בתור התעללות או התאכזרות לבעלי חיים?

בבריטניה, כבר יש תכניות להפוך את העישון בתוך הבית עם בעלי חיים ללא חוקי, בטענה שזה מנוגד לחוק רווחת החיות משנת 2006 שאומר שבעל חיית מחמד לא יכול ביודעין לחשוף אותה לסיכון למחלות. מה דעתכם?

 

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן