.

מחקר חדש קובע: אנשים שמדברים עם הכלבים שלהם חכמים יותר מאלו שלא

מדענים הוכיחו שדיבור עם חיית המחמד משמעותה שאתם חכמים, לא משוגעים.

זה רשמי, דיבור עם חיית המחמד שלכם אומרת שאתם חכמים ולא משוגעים. בעלי חיות מחמד שמדברים עם החיות שלהם כחלק מהשגרה היומית שלהם, כאילו הם אנושיים גם, כבר לא נחשבים ל'מוזרים'. במקום, הם נחשבים לאנשים אינטליגנטיים ביותר.

בני אדם שמברכים את חיות המחמד שלהם (בקול רם) עם 'בוקר טוב', ו 'איך עבר עלייך היום' ואז ממשיכים איתם בשיחה כאילו הם מבינים אותם (חלקם אולי אפילו יגיבו), הם כבר לא משוגעים. למעשה, הם נחשבים לחכמים יותר מאלו שלא מדברים עם החיות שלהם.

האם אתם מעדיפים את חברת חיית המחמד שלכם על פני חברה של אנשים? זה לא הופך אתכם למוזרים או לאנשים עם בעיה חברתית, זה למעשה הופך אתכם לחכמים יותר, כך לפחות לפי המחקר הזה שנערך על ידי גארי דרמן וג'ונתן היידט מאוניברסיטת הרווארד.

Pixabay

המחקר התמקד בהאנשה, שהיא ייחוס תכונות אנושיות למי שאינו אדם.

לפי ניקולס אפליי, פרופסור למדעי ההתנהגות באוניברסיטת שיקגו, "האופן היסטורי, התייחסו להאנשה כמשהו ילדותי וטיפשי, אבל זה למעשה תוצר לוואי טבעי שהופך את בני האדם לחכמים באופן ייחודי על פני הכוכב הזה".

אז היכולת שלכם להסתכל על חיית המחמד שלכם ולהתייחס אליו כשווה בן שווים או כמישהו ששווה לילד שלם אינה מוזרה כלל וכלל.

Pixabay

המחקר בהרווארד לקח קבוצת אנשים והראה להם תמונות של גורים ושל בעלי חיים בוגרים. רוב האנשים אמרו שהם יתנו שם לגורים וישתמשו בביטויי מגדר תקינים (לפי זכר ונקבה). הם גם הסכימו שאם יהיה להם גור, הם יתנו לו שם וידברו איתו לעתים קרובות.

האנשה כוללת גם חפצים דוממים. אז אם יש לכם בובת דובי ואתם קוראים לה 'פרדי' ומתייחסים אליו כזכר, ומדברים איתו כאילו הוא החבר הכי טוב שלכם בעולם, זה גם סימן לאינטליגנציה, ולא סימן לכך שאתם משוגעים. אפילו לא כשאתם בני 45!!

Public Domain Picture

מדענים תמיד נותנים שמות 'אנושיים' לסופות הוריקן. אף אחד לא טוען שזה סימן לטיפשות, נכון? וזו עוד דוגמא להאנשה.

הענקת שמות אנושיים לחיות המחמד שלנו היא הדרך השכיחה ביותר להאנשה. אך אנו מראים את ההתנהגות הזו גם כאשר אנו מתייחסים לחיות המחמד שלנו כאל 'התינוקות' שלנו, או שאנחנו קוראים לגורה המפונקת שלנו 'הנסיכה שלנו'.

Flickr

המוח האנושי הוא מקום מסתורי ומרתק. מחקרים עדיין מנסים לפענח מה בדיוק אנחנו מסוגלים לעשות. האנשה היא גם סימן ליצירתיות.

האם ידעתם שאם אתם לוקחים חפץ דומם, כמו למשל דלת, ושמים עליה 'עיניים אנושיות', המוח שלכם יתבלבל? ברצינות. באופן טבעי תרצו לתת לה שם ואולי אפילו לפתוח איתה בשיחה. זה לא הופך אתכם למשוגעים, זה הופך אתכם אנושיים. וגם חכמים!

Pixabay

חיות המחמד שלנו גם לומדות מאיתנו. מחקרים מראים שהאנשה של בן אדם לחיה משפרת את היכולות שלהם. הם לומדים מילים מסוימות ומחוות שונות, והם עושים זאת שנים רבות. אבולוציה היא ההוכחה לכך. הכלב שלכם יודע אם אתם כועסים או עצובים. ברוב המקרים, הכלב יראה סימני אמפתיה. וזו תוצר לוואי של האנשה.

Public Domain Picture

אז בפעם הבאה שאתם מטיילים עם הכלב ברחוב ופונים אליו ואומרים:

"פוצימוצי שלי, אתה כבר עייף? אתה רוצה ללכת הביתה לנוח? או שאולי אתה רעב ורוצה ארוחת ערב?", תתעלמו מהמבטים המוזרים שתקבלו ברחוב. הם פשוט מקנאים במוח הגדול והיצירתי שלכם!

מוצרים נבחרים מהחנות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן